Assistentti, ota oma tilasi ja vakuuta osaamisellasi!

Millaista on hyvä röyhkeys, joka vie uralla eteenpäin mutta jossa ei tarvitse käyttää kyynärpäitä? Kuinka sanoitat oman osaamisesi – ja miten jaat omaa osaamistasi tehokkaasti myös muille? Entä miten tehostat työyhteisöviestintää etätyössä, jossa viestintä helposti sirpaloituu?

Assistentti Forum 2021 – Kohti uuden ajan osaamista -seminaari nostaa esiin assistentin työn ajankohtaiset teemat. Kuulet kiinnostavia puheenvuoroja Suomen parhailta asiantuntijoilta. Kuulet myös inspiroivia uratarinoita, jotka käsittelevät assistentin työtä eri näkökulmista.

Seminaarin teemoina elokuussa 2021 ovat:

• oman hyvinvoinnin lisääminen vaikeina aikoina
• assistentin työtehtävät muuttuvassa maailmassa
• työyhteisöviestinnän kanavastrategian muotoilu
• oman osaamisen sanoittaminen ja hyvän röyhkeyden opettelu

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari21 @Alma_Talent  

Kuinka lisäät hyvinvointia vaikeina aikoina?

Emilia Vuorisalmi

Emilia Vuorisalmi, lääkäri, yrittäjä, kirjailija

Emilia Vuorisalmi on lääkäri, yrittäjä ja kirjailija, joka puhuu yleisöille kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, luovuuden voimasta, rohkeudesta ja uskosta omiin unelmiin. Emilian motivoiva puhe auttaa kuulijaa tukemaan ja rakentamaan kestävää hyvinvointia ja tätä kautta ottamaan käyttöön yksilölliset rakennuspalikat.

Emilia yhdistää inspiroivissa puheenvuoroissaan oman tarinansa, tieteen, tunteet, sekä toimivat esimerkit ja neuvot, jotka motivoivat löytämään oman tien kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, itsestä ja jaksamisesta huolehtimiseen

Röyhkeyskoulu - itsensä vähättely ei pue ketään

Jenni Janakka

Jenni Janakka, kirjailija, kirjoittaja, puhetaiteilija

Jenni on pitkän linjan esiintyjä ja tottunut kuljettamaan tilaisuutta luontevasti eteenpäin. Jenni Janakan suosittu Röyhkeyskoulu auttaa katsojaa tunnistamaan oman osaamisensa, sanoittamaan sen ja olemaan ylpeä osaamisestaan ja tekemisestään.

Tämä rohkaisee, motivoi ja valaa uskoa kuulijaan. Jennin esimerkkitarinat yhdistettynä suoraan puheeseen ja vaikuttavaan esiintymiseen pitävät katsojan otteessaan.

Puhujat

Teija Gallacher

assistenttitiimin ja toimistopalveluiden vetäjä

Deloitte

Teija Gallacherilla on pitkä kansainvälinen työkokemus johdon assistentin tehtävistä globaaleissa ja keskisuurissa organisaatioissa. Tällä hetkellä hän toimii kansainvälisen asiantuntijaorganisaation assistenttitiimin...

Lue lisää

Jari Vuorenmaa

valmentaja, johtava konsultti

Imaction

Jari Vuorenmaa toimii koulutustaitojen kouluttajana ja asiantuntijoiden viestintä- ja vaikuttamistaitojen valmentajana Imactionissä. Jari on toteuttanut koulutustaitojen valmennuksia IT-asiantuntijoille niin yrityksissä...

Lue lisää

Noora Hammar

SOC Team Lead

Elisa

Nooralla on takana 13 vuoden monipuolinen ura finanssialalla, joista kuusi vuotta kyberin parissa. Tällä hetkellä hän johtaa Elisa Kyberturvakeskuksen Security...

Lue lisää

Elina Piskonen

palvelumuotoilujohtaja

Kaiku Helsinki

Viestinnän palvelumuotoilun pioneeri Elina yhdistää työssään palvelumuotoilun ihmiskeskeisen lähestymistavan strategiseen viestinnän kehittämiseen. Elina uskoo vahvasti, että palvelumuotoilun menetelmiä viestinnän tekemiseen...

Lue lisää

Milja Köpsi

koordinaattori

Mimmit koodaa -ohjelma

Milja Köpsi on Mimmit koodaa -ohjelman vetäjä. Milja on kivunnut mitä monimuotoisemmista assistentintehtävistä huippupestiin, oman osaamisensa jatkuvalla kehittämisellä toteuttaen nykyään työssään...

Lue lisää

Nina Rinne

CEO & Founder

Valmennustoimisto Sitomo Oy

Nina Rinne on Sitomon toimitusjohtaja ja Leadership Coach, Brené Brownin Dare to Lead -ohjelmassa sertifioitu coach. Hän on toiminut yrittäjänä...

Lue lisää

Teemu Vornanen

aivojen asiantuntija

aivoterveysalan yrittäjä

Teemu Vornanen on työelämän kekseliäin aivosuunnittelija. Aivoterveysalan yrittäjänä hän on erikoistunut aivoterveyden, sosiaalisen älykkyyden, työelämän Game Designin sekä aivojen suorituskyvyn...

Lue lisää

Emmi Nuorgam

toimittaja ja kirjailija

Emmi Nuorgam on toimittaja, kirjailija ja yhteiskunnallinen keskustelija, joka on tehnyt vuosia töitä sosiaalisen median vastuullisuuden ja luotettavuuden parantamiseksi. Nuorgam...

Lue lisää

Mikael Hugg

start-up yrittäjä, kasvuhakkeri, puhuja

Superest Oy

Mikael on KTM, startupyrittäjä, kasvuhakkeri, ja puhuja. Hän on lisäksi ollut  Millennial Advisor eräille Suomen suurimpien pörssiyritysten johtoryhmille. Hän on yritysmaailmassa...

Lue lisää

Virpi Kämpe 

johdon assistentti

Helen Oy

Toimin johdon assistenttina energia-alan näköalapaikalla, monipuolisissa tehtävissä. Työpäivieni sisällöstä en aina tiedä etukäteen juuri mitään, siksi olenkin sopeutuja, nopea ja muutosmyönteinen.

Lue lisää

Gassen Riikka

Modern Work Architect

Microsoft

Riikka on työympäristöjen digitalisoinnin konsultti, joka istui ensimmäiset viisi työvuottaan osana työyhteisöjä tukemassa modernin yhteistyöteknologian käyttöä. Tämän jälkeen Riikka on...

Lue lisää

Elina Salminen

johdon assistentti

Valio

Elina Salmisella vankka, yli 15 vuoden kokemus vaativista johdon ja lakiasiain assistentin tehtävistä globaaleissa yrityksissä mm. toimitusjohtajan assistenttina Purmo Group...

Lue lisää

Niina Nurminen

työyhteisövalmentaja

ArtSense

Niina vastaa ArtSensen valmennustoiminnasta. Hänet tunnetaan arts & business ammattilaisten ja teatterilähtöisten työelämävalmennusten uranuurtajana Suomessa. Alkuperäiseltä koulutukseltaan Niina on teatteritaiteen...

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Teija Gallacher, Assistant Services & Office Management Leader, Deloitte

9.10 Keynote: Kuinka lisäät hyvinvointia vaikeina aikoina?

  • Miten vaikutat kokonaiskuormitukseen arjessa ja vaikeina aikoina?
  • Kuinka siirrymme hormonaalisesta epätasapainosta tasapainoon?

Emilia Vuorisalmi, lääkäri, kirjailija

10.00 Maailmaa muuttamassa omien vahvuuksien kautta 

  • Omien vahvuuksien tunnistaminen
  • Oman osaamisen sekä työn kehittäminen
  • Monimuotoisuus
  • Miksi ohjelmistokehityksen tulisi kiinnostaa ja mistä rohkeutta uuden oppimiseen muuttuvassa maailmassa?

Milja Köpsi, koordinaattori, Mimmit koodaa -ohjelma

10.40 Kahvitauko
11.00 Menestystä psykologisesta turvallisuudesta

  • Kompleksissa ja jatkuvasti muuttuvassa maailmassa menestyvät rohkeat organisaatiot. Sellaiset, joissa johtajilla löytyy rohkeutta luoda psykologisesti turvallinen ilmapiiri ja kykyä nähdä, kannatella ja vaalia ihmisissä ja prosesseissa näiden potentiaalia. Psykologinen turvallisuus on tutkimusten mukaan salaisuus tuottavien ja tehokkaiden tiimien taustalla ja se tukee ihmisten oppimista, kehittymistä ja uudistuskykyä. Mutta mitkä tekijät arjessa vaikuttavat psykologisen turvallisuuden syntymiseen? Näistä kuulet lisää Sitomon Ninan puheenvuorossa, jossa pysähdymme yhdessä tutkimaan ilmiötä seuraavista näkökulmista:

 

  • Psykologinen turvallisuus yrityksen menestystekijänä – mistä on käytännössä kysymys?
  • Rohkea organisaatio – mistä tekijöistä rohkeus organisaatiossa muodostuu?
  • Miten voin itse lisätä rohkeutta organisaatioon?

Nina Rinne, CEO, Founder, Valmennustoimisto Sitomo

11.30 Assistentti etänä – onnistumiset ja yhteistyö johdon kanssa

  • Miten assistentin työtehtävät onnistuvat etätyössä? Miten tuot oman osaamisesi näkyviin?
  • Onko etätyö vaikuttanut johtaja-assistentti-työparikokonaisuuteen? Jos on, niin miten?

Virpi Kämpe, johdon assistentti, Helen

12.00 Lounas
13.00 Kuinka keskittyä olennaiseen kasvavan tieto- ja sovellusmäärän edessä?

  • Katsaus teknologian käytön haasteisiin – Johtuvatko ongelmat ihmisten osaamattomuudesta ja muutosvastarinnasta?
  • Syyt jatkuvien keskeytysten taustalla
  • Yhteistyön fasilitointi digitaalisilla alustoilla

Riikka Gassen, Modern Work Architect, Microsoft

13.50 Kahvitauko
14.10 Tulevaisuus on äänessä – assistenttibottien puheentunnistus muuttaa tapaamme tehdä töitä

  • Millainen on assistenttien työnkuva tulevaisuudessa, kun assistenttibotit muuttuvat älykkäämmiksi ja ohjautuvat puheella kirjoittamisen sijaan?
  • Mitä tulevaisuuteen valmistautuminen vaatii assistenteilta tänään?
  • Rutinoituneet työt siirtyvät tekoälyn hoidettavaksi ja näiden rutiinitöiden (automaatioketjut) suunnittelu ja luominen tulee ihmisassistenttien ensisijaiseksi tehtäväksi

Mikael Hugg, start-up yrittäjä, kasvuhakkeri, puhuja

15.00

 

Keynote: Miksi meillä on tarve jakaa itsestämme niin paljon muille verkossa?

  • Mistä riskeistä meidän tulisi olla tietoisia, kun jaamme itsestämme tietoja verkossa? Kyberturvallisuusasiantuntija Noora Hammar kertoo käytännön esimerkkien kautta, miksi joskus on parempi olla jakamatta tietoa ja missä tapauksissa jakamamme tieto voi kääntyä meitä vastaan. Tämän lisäksi Noora käy läpi ajankohtaista asiaa kyberrintamalta ja jakaa käytännön vinkkejä parempaan tietoturvaan.

Noora Hammar, SOC Team Lead, Elisa

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

2. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Teija Gallacher, Assistant Services & Office Management Leader, Deloitte

9.10 Keynote: Röyhkeyskoulu – itsensä vähättely ei pue ketään

  • Miten tunnistat ja sanoitat oman osaamisen?
  • Kuinka stereotypiat, roolit ja mallit vaikuttavat meihin?
  • Mitä on hyvä röyhkeys? Kuinka voit olla hieman röyhkeämpi olematta inhottava ihminen?

Jenni Janakka, kirjailija, kirjoittaja, sanataiteilija

10.00 Kohti innostavaa kouluttamista – 6 kohdan muistilista, jolla onnistut

  • Miten pidän hyvän koulutustuokion?
  • Miten jaan omaa osaamistani muille (etänä)?
  • Miten suunnittelen ja toteutan lyhyen etäkoulutuksen?
  • Miten opastan / perehdytän muita innostavasti etänä?

 

Jari Vuorenmaa, Imaction, antaa käytännön ohjeita oman osaamisen kiteyttämiseen muille jaettavaan muotoon ja lyhyiden etäkoulutusten suunnitteluun ja toteuttamiseen. Jos työssäsi perehdytät muita, jaat ohjeistuksia tai teet ohjelmien käyttöopastuksia, tarvitset työssäsi käytännön koulutustaitoja. Kuuden kohdan muistilistan avulla teet omista koulutustuokioista innostavia ja aidosti oppimista aikaansaavia — etänäkin.

 

Jari Vuorenmaa, valmentaja, johtava konsultti, Imaction

10.50 Kahvitauko
11.10 Työyhteisöviestinnän avainhenkilön työkalupakki

  • Näin osallistat oman organisaation työyhteisöviestinnän suunnitteluun
  • Kanavastrategian muotoilu: täsmennä eri kanavien roolit ja sisällöt
  • Johdon ja asiantuntijoiden tukeminen viestinnässä

Elina Piskonen, palvelumuotoilujohtaja, Kaiku Helsinki

12.00 Lounas
13.00 Urapolkuni yritysmaailman näköalapaikoille

  • Ajatukseni ja tavoitteeni urapolkuni rakentamisessa
  • Keinoja oman polun löytymiseen: mitkä tekijät ovat ohjanneet ja johtaneet seuraavaan vaiheeseen urallani?

Elina Salminen, johdon assistentti, Valio

13.30 Sisäinen asiakaskokemus ja kohtaamisten johtaminen 

  • Asiakaskokemus on tunnekokemus!  
  • Miten valmistaudut ja luot maaperää haastaviin kohtaamisiin?  
  • Mistä rohkeutta ja viisautta haastavien tilanteiden ja tunteiden johtamiseen?  
  • 10 tärppikysymystä hyvään kohtaamiseen ja vuorovaikutukseen 

Niina Nurminen, työyhteisövalmentaja, ArtSense 

14.00 Kahvitauko
14.20 Ylikuumentuneet aivot – miten epävarmuuden ja paineen alla pärjätään aivoja ymmärtämällä

  • Miten aivot käsittelevät epävarmuutta ja hallinnan tunteen puutetta?
  • Miten ”epävarmuuden sietokynnystä” voidaan kasvattaa?
  • Kuinka paineen alla pärjätään tehokkailla tunneälytaidoilla?

Teemu Vornanen, aivojen asiantuntija, aivoterveysalan yrittäjä

15.00

 

Keynote: Misinformaatio, koveneva viestintäkulttuuri ja vihapuhe

  • Sosiaalisen median maailma on kiireinen ja päätöksiä tehdään joskus sekunneissa. Miten jaetun tiedon oikeellisuutta voidaan arvioida silloin, kun aikaa ei juurikaan ole?
  • Onko somettajilla vastuu jakamastaan tai tuottamastaan sisällöstä?
  • Miten vihapuheeseen ja muihin verkon vaikuttamis- tai hiljentämisyrityksiin kannattaa reagoida?

Emmi Nuorgam, toimittaja ja kirjailija

15.45 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Yksityinen sektori, etuhinta 25.6. asti (norm.945 €)845 €
Striimi, yksityinen sektori, etuhinta 25.6. asti (norm.945 €)845 €
Julkinen sektori, etuhinta 25.6. asti (norm. 745 €)645 €
Striimi, julkinen sektori, etuhinta 25.6. asti (norm. 745 €)645 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut. Striimiosallistuminen sisältää sähköiset materiaalit.

Majoitus

Majoittuville osallistujille Clarion tarjoaa varauskoodia EVENTS, jonka mainitsemalla osallistujat saavat 15% alennusta päivän hinnasta. Tarjouskoodi on käytössä kaikkiin huoneluokkiin, niin kauan kuin hotellihuoneita riittää. Varaukset varauskoodilla EVENTS voi tehdä helposti sivuilta: https://www.nordicchoicehotels.fi/

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Clarion Hotel

Tyynenmerenkatu 2

Helsinki

Hotelli sijaitsee Helsingin Jätkäsaaressa. Sisäänkäynti tapahtuu hotellin pääovista, jonka jälkeen opasteet ohjaavat edelleen tapahtuma-alueelle. Clarion Hotel Helsinki puh. 010 850 3820

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 9, 7 ja 6T tuovat sinut rautatieasemalta aivan hotellin läheisyyteen (Huutokonttorin pysäkki). Katso lisää julkisesta liikenteestä reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Autolla saapuessa käytössä on maanalainen pysäköintihalli Rokkiparkki noin 450 metrin kävelymatkan päässä hotellilta, osoitteessa Välimerenkatu 12. Pysäköintiä varten tarvitaan EasyPark -sovellus. Pysäköinti maksetaan myös tämän sovelluksen kautta. Lue EasyParkista lisää täältä.

 

Majoitus

Majoittuville osallistujille Clarion tarjoaa varauskoodia EVENTS, jonka mainitsemalla osallistujat saavat 15% alennusta päivän hinnasta. Tarjouskoodi on käytössä kaikkiin huoneluokkiin, niin kauan kuin hotellihuoneita riittää. Varaukset varauskoodilla EVENTS voi tehdä helposti sivuilta: https://www.nordicchoicehotels.fi/

Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.