Modernin assistentin muotokuva - digiajan suorittaja vai aktiivisesti uraansa ohjaava sankari?

Digiajan assistentti, oletko valmis kehittämään sekä itseäsi että työyhteisöäsi? Siirry kiireen ja digisilpun keskellä luovimisesta uuden ajan assistentin työhön. Kehitä viestintä- ja digitaitojasi, vahvista rooliasi työyhteisön sparraajana. Tunnista myös, mistä on kiireen keskellä luovuttava. Käännä digiajan haasteet mahdollisuuksiksi!

Assistentti Forum 2020 – Suorittajasta supersankariksi -seminaari on mahdollisuus pysähtyä assistentin työn tärkeiden teemojen äärelle. Seminaarissa keskustellaan huippupuhujien johdolla seuraavista teemoista:

• Resilienssi paremman jaksamisen ja työelämän rakentajana
• Digiajan assistentin tärkeimmät taidot – mitä lisään, mistä luovun?
• Kuinka tehdään U-käännös uralla, jota rakastaa?
• Yhteiseen tavoitteeseen pääseminen – tehokkaat fasilitointitaidot ja sitouttava sisäinen viestintä
• Assistentin uratarinat

Laadukkaan ohjelman lisäksi luvassa on vapaata verkostoitumista kollegoiden kanssa ja yllätysohjelmaa!

Lämpimästi tervetuloa seminaariin!

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari20 @Alma_Talent  

Löydät seminaarin nyt myös Instagramista!

Seminaarimme myös etäyhteydellä!

Tiesitkö, että voit osallistua seminaareihimme myös striimin kautta?
Katso hinnat ja ilmoittaudu mukaan.

Miten tehdä U-käännös alalla, jota rakastaa?

Sami Kuronen, juontaja, Radio Aalto

Sami Kuronen on radio- ja tv-juontaja sekä ääninäyttelijä. Tämän vuoden alussa Kuronen aloitti Radio Aallon juontajana. Kuronen toimi sitä ennen juontajana Radio Suomipop -kanavalla vuosina 2012–2019 ja tätä ennen Radio Aalto -kanavalla juontajana vuodesta 2007. Ennen siirtymistään pääkaupunkiseudulle hän oli useiden vuosien ajan Turussa Radio Auran Aallot -kanavalla juontajana.

Lokakuuhun 2019 mennessä Kuronen oli tehnyt uransa aikana 6 670 suoraa lähetystä. Televisiossa Kuronen on nähty muun muassa Suomen Unelmien Poikamies, Stage  ja Toisenlaiset äidit -ohjelmien juontajana. Temptation Island Suomi -ohjelman juontajana hän on toiminut keväästä 2015 alkaen.

Rohkeus ja resilienssit – miten lisätään jaksamista?

 

Ulrika Björkstam, kirjailija, resilienssivalmentaja

Ulrika Björkstam (VTM) on pidetty kirjailija ja keynote-puhuja, jonka työn keskiössä ovat resilienssi eli muutoskykyisyys, itsen johtamisen taidot sekä parempi työelämä. Ulrika yhdistää puheenvuoroissaan ja valmennuksiinsa myös taustansa tulevaisuuden ennakoinnin parista ja haastaa kuulijansa ajattelemaan, minkälaista tulevaisuutta luomme niin yksilö- kuin yhteisötasollakin. Ulrika on työskennellyt suomalaisyritysten parissa yli 10 vuoden ajan.

Vakavasta lentokoneonnettomuudesta selviytyminen ajoi Ulrikan opiskelemaan ajattelun vaikutusta yksilön toiminnan taustalla ja perehtymään resilienssiin.  Hän on Kirjoittanut post-traumaattisesta kasvusta kertovan kirjan ”Nouse nyt – kuinka selvisin vakavasta onnettomuudesta” (WSOY 2018).  Hän on Suomen ensimmäinen CReC-sertifioitu resilienssivalmentaja. Ulrikan käyttämät valmennusmetodit yhdistettynä tulevaisuusajatteluun tarjoavat käytännönläheisen tavan omaksua uutta tietoa ja saada aikaan haluttuja muutoksia paremman tulevaisuuden edistämiseksi.

Puhujat

Karoliina Kettukari

Senior Consultant

Sulava Oy

Karoliina suunnittelee ja toteuttaa modernin tietotyön konsepteja ja auttaa asiakkaita kehittämään sisäistä viestintää, ryhmätyöskentelyä ja liiketoimintaprosesseja modernien digitaalisten työkalujen, erityisesti...

Lue lisää

Pekka Järvinen

Organisaatiopsykologi

Organisaatiokonsultointi Praxis

Pekka Järvisellä on pitkä käytännön kokemus yritysten ja julkisen hallinnon esimiesten ja työyhteisöjen koulutuksesta sekä konsultoinnista erilaisissa muutos-, kehittämis- ja...

Lue lisää

Karoliina Ratia

Executive Assistant, HR Coordinator

Wolt

Karoliina Ratia työskentelee Woltilla monipuolisissa johdon assistentin ja HR-koordinaattorin tehtävissä. Nykyisessä tehtävässään hän on päässyt osaksi Euroopan nopeimmin kasvavaa teknologiayritystä...

Lue lisää

Henna Karjalainen

fasilitaattori ja valmentaja

Grape People

Hennalla on fasilitaattorina valloittava tyyli pureutua erilaisten ryhmien dynamiikkaan ja antaa tilaa oivalluksille.

Ennen siirtymistään täysipäiväisesti fasilitoinnin maailmaan, Henna toimi lähes...

Lue lisää

Vesa Ristikangas

Johdon valmentaja

BoMentis Oy

Vesa Ristikangas on koulutukseltaan teologi (TM), tradenomi ja ammatticoach (PCC). Hän toimii partnerina BoMentis Oy:ssä, jossa hän on toiminut johdon...

Lue lisää

Minna Mustakallio

partneri, johtava konsultti

Poem

Minna Mustakallio on partneri ja johtava konsultti strategiakonsultointiyritys Poemissa. Hän on dataan, tekoälyyn ja monitieteellisyyteen keskittyvä strateginen muotoilija. Minna kirittää...

Lue lisää

Sari Rintala

Content Lead

GSK

Sari Rintala työskentelee Content Leadina GSK:lla, joka on tiedelähtöinen terveydenhuoltoalan yritys ja yksi alansa suurimpia kansainvälisiä toimijoita. GSK:lla Sari vastaa...

Lue lisää

Taru Nikulainen

toimitusjohtaja

Brunnen Communications

Taru Nikulainen, FM, on kokenut viestinnän johtaja. Hänen luotsaamansa Brunnen Communications on tuoreimman Taloustutkimuksen mukaan imagoltaan Suomen toiseksi paras viestintätoimisto. Brunnenissa Taru...

Lue lisää

Jaana Ovaska

johdon konsultti, valmentaja, coach

Novetos

Kokemukset ICT-alalla asiakastyössä projektijohtajana ja toiminnan kehittäjänä, laatupäällikkönä, valmentajana ja kouluttajana ovat Jaanan valmennustyön taustalla. Yhteistyön ja toiminnan kehittäjänä ja...

Lue lisää

Liisa Uusitalo-Arola

PsL, työn- ja organisaatioiden erikoispsykologi, kouluttajapsykoterapeutti (KAT)

Shortum Oy

Liisa Uusitalo-Arola on eri psykologian sovellusaloilta tulevien ideoiden yhdistelijä, joka on liikkunut koko työuransa ajan työ- ja organisaatiopsykologian ja lyhytpsykoterapian välimaastossa. Viimeiset...

Lue lisää

Anna Degerholm

Head of HR & Finance

Wannado Oy

Olen toinen Wannadon perustajista. Vastaan talousasioista, mutta lempilapseni on ehdottomasti henkilöstöasiat ja työntekijöidemme hyvinvointi.
Ensimmäisiin esimiestehtäviin päädyin jo 19 vuotta...

Lue lisää

Irina Viitala

Creative Director

Wannado

Olen Wannadon toinen perustaja. Vastaan meidän markkinoinnista ja tulevaisuuden palveluiden kehittämisestä yrittäjien avuksi. Kasvusta ja kansainvälistymisestä.

 

Tehtävä saattaa kuulostaa laajalta, mitä...

Lue lisää

Teemu Arina

Teknologia-asiantuntija, tietokirjailija & biohakkeri

Teemu Arina on kansainvälisesti tunnettu digitalisaatioon erikoistunut tietokirjailija ja tulevaisuusteemoihin keskittynyt puhuja. Teemu on erikoistunut erityisesti oppimisen, työn, johtamisen, asumisen,...

Lue lisää

Pirjo Sohlo

viestintäkonsultti

Drum

Pirjo on viestintäkonsultti, jolla on kyky tehdä monimutkaisista asioista kiinnostavia ja merkityksellisiä. Pirjolla on maisterin tutkinnot yhteisöviestinnästä ja yhteiskuntapolitiikasta, ja...

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Irina Viitala, Creative Director, Wannado ja Anna Degerholm, Head of Finance & HR, Wannado

9.15 Keynote: Assistentti X – modernin assistentin muotokuva

  • Digitaitoinen koordinaattori, viestinnän moniosaaja, työyhteisön coach. Assistentin keskeiset ominaisuudet ja taidot tulevaisuudessa
  • Jostain on luovuttava, jotta aikaa tulee uudelle. Mistä osaamisesta ja työtehtävistä meidän on aika luopua?
  • Assistenttityö siirtyy yhä enemmän asiantuntijoiden vastuulle. Kiihtyykö assistenttien vähentäminen vai koemmeko assistenttityön renessanssin?
  • Digitaalinen osaaminen vs. työyhteisötaidot. Kumpi korostuu digitaalisessa tulevaisuudessa?

Jaana Ovaska, johdon konsultti, valmentaja, coach, Novetos

10.05 Digihuolesi kaikki heitä! 5 käytännön digihaastetta ja ratkaisua

  • Tässä puheenvuorossa käydään läpi assistentin työssä tyypillisimpiä digipulmia. Kuulet käytännön ratkaisuja, jotka voivat olla kaikkien saatavilla olevia digityökaluja tai parempia työskentelytapoja.

Karoliina Kettukari, Senior Consultant, Sulava

10.50 Kahvitauko
11.10 Tunnissa yhteiseen tavoitteeseen – toimivan kokouksen fasilitointi

  • ”Palaverit ovat turhia, liian pitkiä ja usein niissä ei saada edes mitään aikaan.” Työpaikan yleisimmän valituksen aiheen tietävät kaikki – eikä vähiten assistentti, joka on usein vastuussa palaverisuunnitteluista. Toimivien kokousten salaisuus on tehokas fasilitointi. Tässä puheenvuorossa kuulet, kuinka fasilitoidaan onnistunut palaveri. Mitä se edellyttää? Mikä on usein suurin este tehokkaan palaverin pitämiselle? Kuinka lisäät osallisuutta, mutta pidät kuitenkin langat käsissäsi ja saat aikaan tuloksia?

Henna Karjalainen, fasilitaattori ja valmentaja, Grape People

12.00 Lounas
13.00 Uratarina: Kasvun tukena – johdon assistenttina kasvuyhtiössä

  • Millaista on johdon assistentin arki teknologia- ja kasvuyhtiössä, jossa toiminta on itseohjautuvaa ja ketterää? Ruoan kotiinkuljetuspalvelu Woltin johdon assistentti Karoliina Ratia kertoo puheenvuorossa uratarinansa ja oman näkemyksensä assistentin työn keskeisimmistä taidoista digiajassa.

Karoliina Ratia, Executive Assistant, HR Coordinator, Wolt

13.30 Myytinmurtaja: Tekoälyn eettiset kysymykset

  • Syrjiikö tekoäly? Kuka vastaa tekoälyn toiminnasta ja päätöksistä? Mitä eettisiä kysymyksiä meitä ympäröivään älykkääseen teknologiaan liittyy? Tämä puheenvuoro murtaa tekoälyn etiikkaan liittyvät myytit ja tuo käytännön vastauksia korkealentoisiin kysymyksiin.

Minna Mustakallio, partneri, johtava konsultti, Poem Company

14.00 Kahvitauko
14.20 Tehokas sisäisen viestinnän kampanja, joka sitouttaa koko työyhteisön

  • Odottaako työpöydällä jälleen muutos, josta pitäisi viestiä onnistuneesti läpi organisaation? Miten toteutetaan kiinnostava sisäisen viestinnän kampanja, joka huomataan? Olisiko kanavamahdollisuuksina jotain muita kuin intra tai info-tilaisuus? Tässä puheenvuorossa pureudutaan siihen, kuinka toteutetaan sisäisen viestinnän kampanja, joka säväyttää, sitouttaa ja saa aikaan tuloksia.

Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, Brunnen Communications

15.00

 

Keynote: Miten tehdään U-käännös uralla, jota rakastaa?

  • Muutos on hyvästä – mutta kuinka sen uskaltaa tehdä? Miten tunnistaa motivaation puute ja kaipuu uuteen? Koko kansan radioääni ja suosikkijuontaja Sami Kuronen kertoo puheenvuorossaan, miten tutusta ja turvallisesta hypätään uuteen ja tuntemattomaan.

Sami Kuronen, radiojuontaja, Radio Aalto

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 After Work: Virvokkeita ja verkostoitumista!

 

Tervetuloa jatkamaan seminaaripäivää kuohuvan ja kollegoiden kanssa!

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

 

2. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Irina Viitala, Creative Director, Wannado ja Anna Degerholm, Head of Finance & HR, Wannado

9.10 Keynote: Rohkeus ja resilienssit – miten lisätään jaksamista?

  • Vakava lentokoneonnettomuus ajoi Ulrika Björkstamin opiskelemaan ajattelun vaikutusta yksilön toiminnan taustalla ja perehtymään resilienssiin eli yksilön muutos- ja palautumiskykyyn. Nykyään Ulrika on Suomen ensimmäinen CReC-sertifioitu resilienssivalmentaja. Puheenvuorossaan hän tuo esiin, kuinka rohkeuden ja resilienssin kautta voidaan lisätä jaksamista ja rakentaa parempaa työelämää. Resilienssi on taito, jota jokainen voi harjoitella!

Ulrika Björkstam, kirjailija, resilienssivalmentaja

10.00 Palaute päivässä pitää työpahoinvoinnin loitolla – tee siitä tapa!

  • Mistä palautekulttuuri organisaatioissa rakentuu? Mitä voin tehdä assistenttina edistääkseni sitä?
  • Miksi palautteen antaminen on niin haastavaa?
  • Miksi tarvitsemme palautetta? Mikä on riittävästi?
  • Mitkä ovat toimivan palautteenantamisen tekijät?
  • Palautteen antamisen rautalankamalli esimerkkinä toimivasta palautteesta

Vesa Ristikangas, johdon valmentaja, BoMentis

10.50 Kahvitauko
11.10 Kognitioklinikka: Näin rakennat fiksummat työn tekemisen tavat

  • Kaikkihan me sen tiedämme: moderni asiantuntijatyö on silppua, ja aikaa on aina liian vähän. Työn rasitusta lisäävät usein entisestään aivojen ja terveyden kannalta epäoptimaaliset työtavat. Kun tunnistamme optimaaliset ja kognitiivista hyvinvointia tukevat työtavat, saamme paljon enemmän aikaan. Tässä puheenvuorossa vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin:
    • Mitkä ovat modernin työn suurimmat aikasyöpyt ja keskittymiskyvyn nakertajat?
    • Mitkä ovat aivoystävällisten työtapojen kulmakivet?
    • Ajan- ja kalenterin hallinta: Kuinka käytän työaikani fiksusti?
    • Miten voin vaalia kognitiviisesti ergonomisia työtapoja työssä, jossa keskeytykset ovat arkipäivää?

Teemu Arina, biohakkeri, teknologia-asiantuntija

12.00 Lounas
13.00 Uratarina: Assistentin uralta uusiin työtehtäviin

  • Assistentin työ on hyvä pohja ponnistaa monenlaisiin muihin työtehtäviin. Modernissa työelämässä urapolku ei ole enää staattinen jatkumo, jossa työtehtävät pysyvät samoina. Omien vahvuuksien ja kiinnostusten tunnistaminen sekä uuden ja tuntemattoman kohtaaminen ovat myös assistentin työssä ja urakehityksessä keskeisiä ilmiöitä. Tässä uratarinassa kuulet GSK:n Content Leadin Sari Rintalan kokemuksia oman osaamisen aktiivisesta kehittämisestä. Sari on edennyt assistentin roolista esimiestehtävien kautta markkinointiasiantuntijaksi. Mikä on ollut Sarin mielestä oman työn ja asiantuntijuuden kehittämisessä keskeistä? Entä mitä hyötyä assistenttitaustasta on ollut?

Sari Rintala, Content Lead, GSK

13.30 Etäviestinnän do’s and dont’s

  • Kuinka rakennan yhteishenkeä ja läsnäoloa etänä?
  • Miten viestin mahdollisimman tehokkaasti niin, että saan tarvittavan tiedon kerralla?
  • Miten vältän etäviestinnän aiheuttamia väärinymmärryksiä ja -tulkintoja?

Pirjo Sohlo, viestintäkonsultti, Drum

14.00 Kahvitauko
14.20 Kuinka vaalin voimavarojani, kun työ ei tekemällä lopu?

  • Assistenttitehtävien vähentäminen organisaatioissa ei usein korreloi työn määrän vähentymisen kanssa. Vähemmän ihmisiä tekee enemmän töitä kuin ennen. Samanaikaisesti assistentin työ monipuolistuu ja painottuu yhä enemmän vaativiin asiantuntijatehtäviin. Tässä puheenvuorossa pohditaan seuraavia kysymyksiä: Miten huolehdin jaksamisestani, enkä harhaudu supersuorittajan rooliin? Kuinka hyväksyn sen, että työn hektisyys on pysyvä tila? Miten pysyn immuunina kiireelle, jotta pystyn keskittymään olennaiseen?

Liisa Uusitalo-Arola, työpsykologi, Shortum

15.00

 

Keynote: Ammatillinen käyttäytyminen – tie onnistumiseen

  • Ihmissuhteista ammatillisiin suhteisiin
  • Mistä luottamus ja avoimuus syntyvät?
  • Erilaisuuden hyödyntäminen
  • Vaikutelman luonti ja tunnetaidot

Pekka Järvinen, organisaatiopsykologi, Organisaatiokonsultointi Praxis

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Yksityinen sektori, etuhinta 31.7. asti (norm.995 €)895 €
Julkinen sektori, etuhinta 31.7. asti (norm.795 €)695 €
Striimaus, yksityinen sektori, etuhinta 31.7. asti (norm.995 €)895 €
Striimaus, julkinen sektori, etuhinta 31.7. asti (norm.795 €)695 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut. Striimiosallistujille tarjoamme 100 euron lahjakortin S-ryhmän ravintoloihin. Lahjakortti lähetetään osallistujille ennen seminaaria. Vaihtaminen etäosallistumisen ja seminaaripaikalla osallistumisen välillä on mahdollista kaksi viikkoa ennen seminaaria saakka.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Original Sokos Hotel Tripla

Fredikanterassi 1 B

00520 Helsinki

Finlandia-taloon Helsingissä on helppo saapua kaikkialta Suomesta. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan!

Julkiset kulkuvälineet

Hotelli sijaitsee Pasilassa ostoskeskus Triplan yhteydessä. Kaikki kauko- ja lähijunat (lukuunottamatta Allegro-junia) pysähtyvät Pasilan asemalla, josta pääset suoraan ostoskeskuksen tiloihin (kyltit ohjeistavat eteenpäin hotellille). Katso lisää julkisesta liikenteestä reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Hotellin yhteydessä toimii Triplaparkki. Parkkihallista on pääsy hissillä suoraan hotellin vastaanottoon. Parkki on maksullinen. Katso tarkemmat pysäköintiohjeet tästä.

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta
  • Hotel Katajanokka: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta nettisivujen kautta etukoodilla JAZ (koodi syötetään Special Rates -valikon Corporate-kenttään) tai olemalla yhteydessä hotellin vastaanottoon