Assistentti Forum 2020 - 10 v. juhlavuosi!

Astu mukaan tulevaisuuskouluun!

Vuosi 2020 on meille erityinen:
Assistentti Forum on tarjonnut laadukasta ja ajankohtaista sisältöä assistenttityön asiantuntijoille jo 10 vuotta!

Juhlavuosi 2020 näyttäytyy osallistujille yhtä korkealuokkaisena ja sisällöltään arvokkaana kuin aina ennenkin. Tammikuussa kokoonnumme Finlandia-talolla Helsingissä, joka tarjoaa upeat puitteet tapahtumalle.

Seminaarin teemat tammikuussa 2020 ovat mm.:
• Moderni assistentti strategisena bisnespartnerina
• Muutoksen johtaminen digitalisaation keskellä
• Parempi työpäivä: Hyvinvointi työssä

Tammikuussa keskitymme tulevaisuuden työelämän taitoihin assistentin omassa tulevaisuuskoulussa.
12 teemaa johdattaa meidät yhdessä kehittämään ammatillista osaamistamme!

Seminaarissa vastaamme kiihtyvän ja muuttuvan työelämän vaateisiin kehittämällä osaamista kärkipuhujien kanssa. Tammikuussa verkostoidutaan, käydään antoisia keskusteluja, suunnataan katseet tulevaisuuteen ja hiotaan osaaminen huippuunsa assistenttien omassa huipputapahtumassa!

Nouse seuraavalle tasolle, jossa ymmärrät tulevaisuuden signaalit, osaat tehdä tavoitteesi näkyväksi ja oivallat, kuinka muutokset voidaan ottaa haltuun.

Lämpimästi tervetuloa Assistentti Forumille!

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari2020 @Alma_Talent  

Löydät seminaarin nyt myös Instagramista!

KEYNOTE: The Modern-Day Assistant as a Strategic Business Partner

Lucy Brazier, CEO of Executive Secretary Magazine, International Speaker, Trainer & Emcee

Lucy Brazier is one of the world’s leading authorities on the administrative profession.

As CEO of Marcham Publishing, specialist publishers of Executive Secretary Magazine – a global training magazine dedicated to the professional development needs of senior and aspiring administrative professionals – Lucy works with the best trainers of Executive Assistants from around the world to deliver the most up to date and current training in the market.

Her passion is for the Assistant role to be truly recognised as a career and not just a job. Her formidable training expertise and speaking style have given her opportunities to train, present and emcee events in over 50 countries at over 450 events.

With access to the most forward-thinking, passionate and knowledgeable trainers and administrative business leaders in the world as well as personally meeting and speaking to literally thousands of Assistants over the last nine years, Lucy’s knowledge of the market and what Assistants all over the world are facing on a day to day basis are second to none.

In 2018, Lucy was awarded an Honorary Fellowship to the Institute of Administrative Management. She was awarded the YPA Special Award ‘International Ambassador for the PA Profession’ in 2016 and in 2015 the ‘PA Contributor of the Year Award’ by Office* Show.

Puhujat

Päivi Montgomery

uravalmentaja, psykologi

MPS Career

Päivi Montgomery on ohjannut osaajien työuria vuodesta 2003 ja rekrytoinut vuodesta 2011. Hänellä on kattava kokemus ja näkemys eri toimialojen...

Lue lisää

Kati Rautio

Job Designer, perustaja

Brossa

Kati Rautio on rohkean ja intohimoisen job design -yritys Brossan perustaja. Unelmien työn arkkitehti. Työn ja organisaation muotoilija. Työssään Kati...

Lue lisää

Arto O. Salonen

professori, Itä-Suomen yliopisto ja dosentti

Helsingin yliopisto

Arto O. Salonen, professori, Itä-Suomen yliopisto ja dosentti, Helsingin yliopisto. www.artosalonen.com Salonen on kestävän hyvinvoinnin asiantuntija. Salosen tutkimusorientaatio on...

Lue lisää

Johanna Pystynen

henkilöstöjohtaja

Vincit

Vincit Oyj:n henkilöstöjohtaja Johanna Pystynen hyppäsi yritykseen vuonna 2012 ja sai tehtäväkseen luoda 50 hengen yritykseen henkilöstöjohtamisen mallin, joka palvelee nykyajan asiantuntijaorganisaation tarpeita parhaalla mahdollisella...

Lue lisää

Kati Keronen

toimitusjohtaja ja perustaja

Valoria Oy

Kati Keronen on asiakaslähtöisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija – alan suomalaiseksi pioneeriksikin kutsuttu. Kati auttaa työssään Suomen johtavia yrityksiä viestimään...

Lue lisää

Sanna Kinnunen

psykologi, ekonomi, Mielenhuolto Interventions, väitöskirjatutkija

Jyväskylän yliopisto

Sanna Kinnunen on psykologi ja tietojärjestelmätieteen ekonomi, joka innostuu työhyvinvoinnista ja muutoksissa onnistumisesta. Sanna valmentaa oman yrityksensä kautta mm. stressin-...

Lue lisää

Lucy Brazier

CEO of Executive Secretary Magazine, International Speaker, Trainer & Emcee

Lucy Brazier is one of the world’s leading authorities on the administrative profession.

As CEO of Marcham Publishing, specialist...

Lue lisää

Mika Susi

johtava asiantuntija

EK

Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n johtava asiantuntijana Mika Susi on turvallisuusalan laaja-alainen vaikuttaja ja kehittäjä. Hän vastaa elinkeinoelämän yritysturvallisuuden, riskienhallinnan ja kyberturvallisuuden...

Lue lisää

Katja Gustafsson

työyhteisökouluttaja, toimitusjohtaja

Työdynamo

Katjalla on usean kymmenen vuoden työkokemus sekä esimiesten valmentamisesta että työyhteisöjen kehittämisestä eri rooleista käsin. Työvuosiensa aikana hän on nähnyt...

Lue lisää

Kati Huovinmaa

muutosjohtamisen ja mentoroinnin ammattilainen

Huovinmaa Oy

Merkittävän uran taidemuseon johtajana tehnyt Kati Huovinmaa loi täysin uuden urapolun itsellensä. Hän on näkemyksellinen ja kysytty johtamisen ja mentoroinnin...

Lue lisää

Sanna Ketonen-Oksi

tulevaisuusasiantuntija

Talent Vectia

Talent Vectialla viimeiset kaksi vuotta tulevaisuusasiantuntijana ja -tutkijana toiminut Sanna Ketonen-Oksi on monitieteellisen yhteistyön puolestapuhuja ja strateginen ajattelija. Toimittuaan pitkään erilaisissa...

Lue lisää

Hanna Pakka

johtava BI-konsultti

Aureolis

Hanna Pakka (TM, LuK, KTM) on tiedolla johtamisen johtava johtava konsultti Aureolis Oy:ssä. Hannalla on 20 vuoden laaja kokemus tiedolla...

Lue lisää

Minna Koskelo

tulevaisuusmuotoilja

11Helsinki

Tulevaisuusmuotoilija Minna Koskelolla on yli 15 vuoden kokemus ennakoinnin ja asiakaskeskeisen liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin johtamisen ja kehittämisen tehtävissä. Koskelo on...

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä: 28.1.
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Kati Rautio, Job Designer, Brossa

9.10 Assistentti Forum 10 v.! Katsaus menneisiin vuosiin.

Alma Talentin tervehdyssanat

9.15
OPPITUNTI 1: TIIMITYÖSKENTELY

 

Millaisista työtä tulevaisuuden assistenttityön asiantuntija tekee?

  • Tässä puheenvuorossa henkilöstöjohtaja Johanna Pystynen luo meille elävän kuvan digitalisaation valtaamasta organisaatiosta ja siitä, miten assistenttityö on siihen sisäänrakennettu. Tässä organisaatiossa assistentteja ei perinteisessä mielessä ole, vaan se on verkosto osaajista, joiden tekeminen on rakentunut modernilla tavalla, digitaalisten ratkaisujen, ohjelmistorobottien, palvelukeskusten ja ulkoisten kumppanien ympärille. LaaS-mallissa esimiestyötä voi tilata, minkälaisessa mallissa assistenttityötä voi tilata?

Johanna Pystynen, henkilöstöjohtaja, Vincit

9.50 OPPITUNTI 2: UTELIAISUUS & OPPIMINEN

 

Supersinä! Tunnista ja tiedosta oma osaamisesi

  • Assistenttityö muuttuu: Mihin ja miten sinun tulisi valmistautua juuri nyt? Tulevaisuuden assistenteilta odotetaan erilaisia taitoja. Mitkä ovat konkreettisesti ne taidot, joita tulevaisuuden työelämä assistentilta odottaa? Entä millä keinoin nämä taidot kerätään? Mitä on assistenttityön asiantuntijan ammatillinen osaaminen tässä ja nyt – entä tulevaisuudessa? Miten voi ohjata omaa uraani ja kehittyä työssäni? Oman osaamisen johtamiseen käytännön neuvoja antavat kaksi alan asiantuntijaa.

Päivi Montgomery, uravalmentaja, psykologi, MPS Career

10.50 Tauko
11.10 OPPITUNTI 3: TEKNOLOGIA & ANALYYTTISYYS

 

Tiedolla johtava assistentti: Teknologia on vain väline – Johda tietoa!

  • Ennustava analytiikka ja data on tullut organisaatioihin jäädäkseen: Tiedolla johtaminen on tämän päivän kärkiteemoja, joka asettaa organisaatioita haastamaan totutut toimintamallit. Kun johdetaan tiedolla toimintaa, mutu-tuntuma poistuu. Mitä assistentin tulisi tietää datasta ja analytiikasta? Kuinka dataa – ja tietoa – voi johtaa? Mitä hyötyä analytiikasta on? Analyytikko Hanna Pakka johdattaa meidät tiedolla johtamisen äärelle, jossa teknologia on vain väline, mutta tieto kalliimpaa kuin kulta.

Hanna Pakka, johtava BI-konsultti, Aureolis

11.50 Lounas
12.50 URATARINA
13.05 OPPITUNTI 4: INTOHIMO

 

KEYNOTE: Kuinka tulevaisuus voisi hymyillä sinulle, minulle ja meille?

  • Mikä saa haltioitumaan elämästä? Miten vahvistetaan elämän mielekkyyttä? Kuinka rakennetaan hyvää huomista? Professori Arto O. Salonen avartaa ihmisenä olemista niin, että pirstaleisuuden, irrallisuuden ja erillisyyden korvaa eheys, joka kannattelee työtä ja elämää.

Arto O. Salonen, professori, Itä-Suomen yliopisto ja dosentti, Helsingin yliopisto

14.05 Kahvitauko
14.25

 

OPPITUNTI 5: MEDIA & REHELLISYYS

 

Sosiaalinen manipulointi eli Social Engineering iskee tietoturvan heikoimpaan lenkkiin

  • Mikä on otollisin maaperä huijareille? Sosiaalisen manipuloinnin kohteita ovat sekä yritykset että yhteiskunnalliset tahot. Mitkä käyttäytymisen ilmiöt mahdollistavat sosiaalisen manipuloinnin? Mitä sinun tulisi tietää sosiaalisista hakkereista tietoturvan näkökulmasta? Tässä puheenvuorossa tietoturva-asiantuntija Mika Susi johdattaa meidät sosiaalisten manipuloijien eli huijareiden syihin ja motiiveihin sekä siihen, mikä huijausyritykset estää.

Mika Susi, johtava asiantuntija, EK

15.05 OPPITUNTI 6: HYVINVOINTI

 

Stressi ja ylivireystila – Miten katkaiset kierteen?

  • Loppumattomat projektit ja pirstaleinen työ seuraavat toisiaan, eikä mieli malta rauhoittua vapaallakaan. Hektistä oravanpyörää jaksaa hetken, mutta jos kiire jatkuu liian pitkään, ajautuu ihminen ylivireystilaan. Tässä puheenvuorossa psykologi Sanna Kinnunen keskittyy ylivireystilan syntymiseen sekä antaa välineet sen purkamiseen.

Sanna Kinnunen, psykologi, ekonomi, Mielenhuolto Interventions, väitöskirjatutkija, Jyväskylän yliopisto

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Tarjolla kuohuvaa ja kiinnostavaa seuraa! Nautitaan lasillinen innostavassa seurassa ja verkostoidutaan kollegoiden kanssa.

 

Ensimmäinen päivä päättyy

 

2. päivä: 29.1.
8.30 Aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Kati Rautio, Job Designer, Brossa

9.10 OPPITUNTI 7: MUUTOKSEN JOHTAMINEN

 

Onnistunut muutos toteutuu vain ihmisten voimin

  • Työpaikat ovat jatkuvassa muutoksessa. Syyt muutoksille perustuvat työpaikkojen tulevaisuuden tarpeisiin. Tavoitteet saavutetaan, kun ihmiset saavat itse vaikuttaa muutoksen eri vaiheisiin. Assistentit ovat elintärkeässä roolissa muutoksen edistäjinä työpaikoillaan. Muutoksissa onnistuminen toteutuu hyvällä yhteistyöllä ja työntekijöiden oma motivaatio on paras muutosajuri. Muutosjohtamisen ja mentoroinnin ammattilainen Kati Huovinmaa tuo innostavassa ja vuorovaikutteisessa puheenvuorossaan konkreettisia työkaluja ihmiset aidosti mukaan ottavaan muutoksen toteuttamiseen.

Kati Huovinmaa, muutosjohtamisen ja mentoroinnin ammattilainen, Huovinmaa

9.55 OPPITUNTI 8: KOMMUNIKAATIO

 

Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?

  • Monet työyhteisöt muistuttavat enemmän kolmevuotiaiden hiekkalaatikkoa kuin työpaikkaa. Useissa firmoissa tunnutaan unohtavan se, miksi työpaikalla ylipäätään käydään. Puheenvuorossa huumorintäyteistä suoraa puhetta työelämästä ja työyhteisöistä sekä ilmiöistä, joita työpaikalla alkaa näkyä perustehtävän unohtuessa. Annamme kyytiä luutuneille käsityksille siitä, miten konfliktit kohdataan ja tarjoamme konkreettisia välineitä ihmisten johtamiseen ja paremman vuorovaikutuksen synnyttämiseen työpaikalla.

Katja Gustafsson, työyhteisökouluttaja, toimitusjohtaja, Työdynamo

10.40 Tauko
11.00 OPPITUNTI 9: ONGELMANRATKAISUKYKY

 

Assistentti viestinnän valmentajana – Kuinka autan asiantuntijoita viestimään?

  • Viestinnän tarve on lisääntynyt ja monipuolistunut kaikissa organisaatioissa niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Assistenteilta pyydetään yhä enenevissä määrin tukea myös viestinnän toteuttamiseen – mutta voit myös sparrata heitä viestimään itse. Tämä puheenvuoro antaa käyttöösi konkreettisia ja toimiviksi todettuja käytännön toimintamalleja ja työkaluja, joiden avulla voit auttaa johtoa ja asiantuntijoita parantamaan viestintävalmiuksiaan. Keinoja, joiden avulla muutut toteuttajasta valmentajaksi.

Kati Keronen, toimitusjohtaja, viestinnän asiantuntija, Valoria Oy

11.45 Lounas
12.45 OPPITUNTI 10: STRATEGIA & KUMPPANUUS

 

KEYNOTE: The Modern-Day Assistant as a Strategic Business Partner

  • Since the recession began eight years ago, the role of the Assistant has changed beyond recognition. There has never been a more confusing time to be an Assistant because the responsibilities have developed so fast. In this session, Lucy Brazier looks at the role past, present and future to explain why it has developed how it has. She explores the opportunities that this creates for you to become a true Business Partner to your Executive including developing the partnership, setting the ground rules, communication, adapting to style & maintaining a great partnership.

Lucy Brazier, Publisher of Executive Secretary Magazine

13.45 Kahvitauko
14.05 OPPITUNTI 11: KRIITTINEN AJATTELU

 

Katseet kohti tulevaisuutta: Näin ennakoidaan tulevaisuutta – Opi tulevaisuudenlukutaitoa!

  • Tässä puheenvuorossa sukelletaan tulevaisuusajattelun ja ennakoinnin maailmaan! Kenen tulevaisuutta toteutat? Minkälaista tulevaisuutta sinä haluat rakentaa? Maailma ei lakkaa muuttumasta. Hyvä uutinen on se, että tulevaisuuden voi ottaa haltuun. Mitä tietoisempi tulevaisuuden muutosajureista olet, sitä tulevaisuuskestävämpiä päätöksiä voit tehdä. Tulevaisuusmuotoilija Minna Koskelo kertoo, mitä taitoja tulevaisuuden ennakointi edellyttää, miten tulevaisuuden signaaleja tunnistetaan ja luetaan, mistä niitä löydetään ja miten niitä voi hyödyntää.

Minna Koskelo, tulevaisuusmuotoilija, 11Helsinki

15.05

 

OPPITUNTI 12: TULEVAISUUS

 

Syvennä osaamistasi vuoteen 2030: Verkosto-osaaminen

  • Vuonna 2030 työyhteisötaitojakin tärkeämmäksi nousee verkosto-osaaminen ja yhteistyötaidot, joita asiantuntija hyödyntää toimiessaan verkostoissa, joihin oma organisaatio tulevaisuuden työelämässä kuuluu. Miten tällaiset monipuoliset taidot rakennetaan? Keskiössä näissä tulevaisuuden ydintaidoissa ovat kyky rakentaa tilanteeseen sopivia verkostoja ja yhteisöjä, kyky työskennellä moninaisissa ja nopeaan tahtiin muotoaan muuttavissa verkostoissa, kyky ymmärtää kokonaisuuksia sekä kyky dialogisuuteen, hajautettuun johtamiseen sekä itsensä johtamiseen. Tässä puheenvuorossa kuulet, mitä verkosto-osaaminen on ja miksi se on tärkeää vuoden 2030 työelämässä.

Sanna Ketonen-Oksi, FT, tulevaisuusasiantuntija, Talent Vectia

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Tapahtuma päättyy

Hinnat

Yksityinen sektori, etuhinta 29.11 asti (norm.995 €)895 €
Julkinen sektori, etuhinta 29.11 asti (norm.795 €)695 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Yhteyshenkilöt

Tarja Isola

Koulutuspäällikkö

tarja.isola@almamedia.fi

040 450 8644

Paikka

Finlandia-talo

Mannerheimintie 13 e

00100 Helsinki

Finlandia-taloon Helsingissä on helppo saapua kaikkialta Suomesta. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan!

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 4, 7 ja 10 sekä kaikki Mannerheimintietä kulkevat linja-autot pysähtyvät Finlandia-talolla (Kansallismuseon pysäkki). Katso lisätietoja reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Finlandia-talon vierestä löytyy parkkihalli josta on maanalainen kulkuyhteys Finlandia-taloon. Ajo-ohjeet parkkihalliin löydät täältä.

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta