Modernin assistentin muotokuva - digiajan suorittaja vai aktiivisesti uraansa ohjaava sankari?

Digiajan assistentti, oletko valmis kehittämään sekä itseäsi että työyhteisöäsi? Siirry kiireen ja digisilpun keskellä luovimisesta uuden ajan assistentin työhön. Kehitä viestintä- ja digitaitojasi, vahvista rooliasi työyhteisön sparraajana. Tunnista myös, mistä on kiireen keskellä luovuttava. Käännä digiajan haasteet mahdollisuuksiksi!

Assistentti Forum 2020 – Suorittajasta supersankariksi -seminaari on mahdollisuus pysähtyä assistentin työn tärkeiden teemojen äärelle. Seminaarissa keskustellaan huippupuhujien johdolla seuraavista teemoista:

• Resilienssi paremman jaksamisen ja työelämän rakentajana
• Digiajan assistentin tärkeimmät taidot – mitä lisään, mistä luovun?
• Kuinka tehdään U-käännös uralla, jota rakastaa?
• Yhteiseen tavoitteeseen pääseminen – tehokkaat fasilitointitaidot ja sitouttava sisäinen viestintä
• Assistentin uratarinat

Laadukkaan ohjelman lisäksi luvassa on vapaata verkostoitumista kollegoiden kanssa ja yllätysohjelmaa!

Lämpimästi tervetuloa seminaariin!

Lämpimästi tervetuloa!

Tiesitkö, että voit osallistua seminaareihimme myös striimin kautta? Katso hinnat ja ilmoittaudu mukaan.

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari20 @Alma_Talent  

Löydät seminaarin nyt myös Instagramista!

Alma Talent varautuu koronavirukseen

Tiesitkö, että voit osallistua seminaareihimme myös striimin kautta?
Katso hinnat ja ilmoittaudu mukaan.

Miten tehdä U-käännös alalla, jota rakastaa?

Sami Kuronen, juontaja, Radio Aalto

Sami Kuronen on radio- ja tv-juontaja sekä ääninäyttelijä. Tämän vuoden alussa Kuronen aloitti Radio Aallon juontajana. Kuronen toimi sitä ennen juontajana Radio Suomipop -kanavalla vuosina 2012–2019 ja tätä ennen Radio Aalto -kanavalla juontajana vuodesta 2007. Ennen siirtymistään pääkaupunkiseudulle hän oli useiden vuosien ajan Turussa Radio Auran Aallot -kanavalla juontajana.

Lokakuuhun 2019 mennessä Kuronen oli tehnyt uransa aikana 6 670 suoraa lähetystä. Televisiossa Kuronen on nähty muun muassa Suomen Unelmien Poikamies, Stage  ja Toisenlaiset äidit -ohjelmien juontajana. Temptation Island Suomi -ohjelman juontajana hän on toiminut keväästä 2015 alkaen.

Rohkeus ja resilienssit – miten lisätään jaksamista?

 

Ulrika Björkstam, kirjailija, resilienssivalmentaja

Ulrika Björkstam (VTM) on pidetty kirjailija ja keynote-puhuja, jonka työn keskiössä ovat resilienssi eli muutoskykyisyys, itsen johtamisen taidot sekä parempi työelämä. Ulrika yhdistää puheenvuoroissaan ja valmennuksiinsa myös taustansa tulevaisuuden ennakoinnin parista ja haastaa kuulijansa ajattelemaan, minkälaista tulevaisuutta luomme niin yksilö- kuin yhteisötasollakin. Ulrika on työskennellyt suomalaisyritysten parissa yli 10 vuoden ajan.

Vakavasta lentokoneonnettomuudesta selviytyminen ajoi Ulrikan opiskelemaan ajattelun vaikutusta yksilön toiminnan taustalla ja perehtymään resilienssiin.  Hän on Kirjoittanut post-traumaattisesta kasvusta kertovan kirjan ”Nouse nyt – kuinka selvisin vakavasta onnettomuudesta” (WSOY 2018).  Hän on Suomen ensimmäinen CReC-sertifioitu resilienssivalmentaja. Ulrikan käyttämät valmennusmetodit yhdistettynä tulevaisuusajatteluun tarjoavat käytännönläheisen tavan omaksua uutta tietoa ja saada aikaan haluttuja muutoksia paremman tulevaisuuden edistämiseksi.

Puhujat

Karoliina Kettukari

Senior Consultant

Sulava Oy

Karoliina suunnittelee ja toteuttaa modernin tietotyön konsepteja ja auttaa asiakkaita kehittämään sisäistä viestintää, ryhmätyöskentelyä ja liiketoimintaprosesseja modernien digitaalisten työkalujen, erityisesti...

Lue lisää

Pekka Järvinen

Organisaatiopsykologi

Organisaatiokonsultointi Praxis

Pekka Järvisellä on pitkä käytännön kokemus yritysten ja julkisen hallinnon esimiesten ja työyhteisöjen koulutuksesta sekä konsultoinnista erilaisissa muutos-, kehittämis- ja...

Lue lisää

Karoliina Ratia

Executive Assistant, HR Coordinator

Wolt

Karoliina Ratia työskentelee Woltilla monipuolisissa johdon assistentin ja HR-koordinaattorin tehtävissä. Nykyisessä tehtävässään hän on päässyt osaksi Euroopan nopeimmin kasvavaa teknologiayritystä...

Lue lisää

Henna Karjalainen

fasilitaattori ja valmentaja

Grape People

Hennalla on fasilitaattorina valloittava tyyli pureutua erilaisten ryhmien dynamiikkaan ja antaa tilaa oivalluksille.

Ennen siirtymistään täysipäiväisesti fasilitoinnin maailmaan, Henna toimi lähes...

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus
9.10 Keynote: Assistentti X – modernin assistentin muotokuva

  • Digitaitoinen koordinaattori, viestinnän moniosaaja, työyhteisön coach. Assistentin keskeiset ominaisuudet ja taidot tulevaisuudessa
  • Jostain on luovuttava, jotta aikaa tulee uudelle. Mistä osaamisesta ja työtehtävistä meidän on aika luopua?
  • Assistenttityön siirtyy yhä enemmän asiantuntijoiden vastuulle. Kiihtyykö assistenttien vähentäminen vai koemmeko assistenttityön renessanssin?
  • Digitaalinen osaaminen vs. työyhteisötaidot. Kumpi korostuu digitaalisessa tulevaisuudessa?
10.00 Digihuolesi kaikki heitä! 5 käytännön digihaastetta ja ratkaisua

  • Tässä puheenvuorossa käydään läpi assistentin työssä tyypillisimpiä digipulmia. Kuulet käytännön ratkaisuja, jotka voivat olla kaikkien saatavilla olevia digityökaluja tai parempia työskentelytapoja.

Karoliina Kettukari, Senior Consultant, Sulava

10.50 Kahvitauko
11.10 Tunnissa yhteiseen tavoitteeseen – toimivan kokouksen fasilitointi

  • ”Palaverit ovat turhia, liian pitkiä ja usein niissä ei saada edes mitään aikaan.” Työpaikan yleisimmän valituksen aiheen tietävät kaikki – eikä vähiten assistentti, joka on usein vastuussa palaverisuunnitteluista. Toimivien kokousten salaisuus on tehokas fasilitointi. Tässä puheenvuorossa kuulet, kuinka fasilitoidaan onnistunut palaveri. Mitä se edellyttää? Mikä on usein suurin este tehokkaan palaverin pitämiselle? Kuinka lisäät osallisuutta, mutta pidät kuitenkin langat käsissäsi ja saat aikaan tuloksia?

Henna Karjalainen, fasilitaattori ja valmentaja, Grape People

12.00 Lounas
13.00 Uratarina: Kasvun tukena – johdon assistenttina kasvuyhtiössä

  • Millaista on johdon assistentin arki teknologia- ja kasvuyhtiössä, jossa toiminta on itseohjautuvaa ja ketterää? Ruoan kotiinkuljetuspalvelu Woltin johdon assistentti Karoliina Ratia kertoo puheenvuorossa uratarinansa ja oman näkemyksensä assistentin työn keskeisimpiin taitoihin digiajassa.

Karoliina Ratia, Executive Assistant, HR Coordinator, Wolt

13.30 Myytinmurtaja: Tekoälyn eettiset kysymykset

  • Syrjiikö tekoäly? Kuka vastaa tekoälyn toiminnasta ja päätöksistä? Mitä eettisiä kysymyksiä meitä ympäröivään älykkääseen teknologiaan liittyy? Tämä puheenvuoro murtaa tekoälyn etiikkaan liittyvät myytit ja tuo käytännön vastauksia korkealentoisiin kysymyksiin.

Minna Mustakallio, Partner, Principal Consultant, Poem Company

14.00 Kahvitauko
14.20 Tehokas sisäisen viestinnän kampanja, joka sitouttaa koko työyhteisön

  • Odottaako työpöydällä jälleen muutos, josta pitäisi viestiä onnistuneesti läpi organisaation? Miten toteutetaan kiinnostava sisäisen viestinnän kampanja, joka huomataan? Olisiko kanavamahdollisuuksina jotain muita kuin intra tai info-tilaisuus? Tässä puheenvuorossa pureudutaan siihen, kuinka toteutetaan sisäisen viestinnän kampanja, joka säväyttää, sitouttaa ja saa aikaan tuloksia.
15.00

 

Keynote: Miten tehdään U-käännös uralla, jota rakastaa?

  • Muutos on hyvästä – mutta kuinka sen uskaltaa tehdä? Miten tunnistaa motivaation puute ja kaipuu uuteen? Koko kansan radioääni ja suosikkijuontaja Sami Kuronen kertoo puheenvuorossaan, miten tutusta ja turvallisesta hypätään uuteen ja tuntemattomaan.

Sami Kuronen, radiojuontaja, Radio Aalto

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 After Work: Virvokkeita ja verkostoitumista!

 

Tervetuloa jatkamaan seminaaripäivää kuohuvan ja kollegoiden kanssa!

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

 

2. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus
9.10 Keynote: Rohkeus ja resilienssit – miten lisätään jaksamista?

  • Vakava lentokoneonnettomuus ajoi Ulrika Björkstamin opiskelemaan ajattelun vaikutusta yksilön toiminnan taustalla ja perehtymään resilienssiin eli yksilön muutos- ja palautumiskykyyn. Nykyään Ulrika on Suomen ensimmäinen CReC-sertifioitu resilienssivalmentaja. Puheenvuorossaan hän tuo esiin, kuinka rohkeuden ja resilienssin kautta voidaan lisätä jaksamista ja rakentaa parempaa työelämää. Resilienssi on taito, jota jokainen voi harjoitella!

Ulrika Björkstam, kirjailija, resilienssivalmentaja

10.00 Palaute päivässä pitää työpahoinvoinnin loitolla – tee siitä tapa!

  • Palautteen antaminen pelottaa – poimi tästä käytännön vinkit ja tekniikat palautteen antamiselle
  • Kuinka antaa enemmän vertaispalautetta?
  • Palautteen antamiseen liittyy edelleen liian vahvasti joko positiivisen tai kriittisen palautteen stigma. Mitä muita funktioita palautteella on kuin kiittää ja korjata?
  • Mikä on riittävä määrä palautetta?
  • Miten voin assistenttina rakentaa organisaationi palautteenantokulttuuria?
10.50 Kahvitauko
11.10 Viestinnän vastuullisuus korostuu valeuutisten aikakaudella

  • Valeuutiset, trollit ja väärä tieto jylläävät. Mitkä ovat viestinnän ilmiöt työllistävät organisaatioita tällä hetkellä?
  • Kuinka varmistan, että organisaatiomme viestinnän vastuullisuus on ja pysyy?
  • Miten varaudun valeuutisten ja lokakampanjoiden leviämiseen? Kuinka sparraan johtoa ja työntekijöitä reagoimaan ja viestimään oikein?
12.00 Lounas
13.00 Uratarina: Assistentin uralta uusiin työtehtäviin

  • Assistentin työ on hyvä pohja ponnistaa monenlaisiin muihin työtehtäviin. Tämä uratarina inspiroi näkemään assistentin työssä kertyvän kokemuksen ja taidot vahvuuksina myös uralla etenemisessä.
13.30 Kalenteri-tetris helpommaksi!

  • Tyypillisimmät virheuskomukset tehokkaasta ajankäytöstä
  • Käytännön vinkkejä tehokkaaseen kalenterinhallintaan ja työpäivän suunnitteluun
  • Kuinka priorisoin asioita, kun kaikki on tärkeää?
14.00 Kahvitauko
14.20 Kuinka vaalin voimavarojani, kun työ ei tekemällä lopu?

  • Assistenttityön vähentäminen organisaatioissa ei usein korreloi työn määrän vähentymisen kanssa. Vähemmän ihmisiä tekee enemmän töitä kuin ennen. Miten huolehdin jaksamisestani, enkä harhaudu supersuorittajan rooliin? Kuinka hyväksyn sen, että työn hektisyys on pysyvä tila? Miten pysyn immuunina kiireelle, jotta pystyn keskittymään olennaiseen?
15.00

 

Keynote: Ammatillinen käyttäytyminen – tie onnistumiseen

  • Ihmissuhteista ammatillisiin suhteisiin
  • Mistä luottamus ja avoimuus syntyvät?
  • Erilaisuuden hyödyntäminen
  • Vaikutelman luonti ja tunnetaidot

Pekka Järvinen, organisaatiopsykologi, Organisaatiokonsultointi Praxis

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Yksityinen sektori, etuhinta 26.6 asti (norm.995 €)895 €
Julkinen sektori, etuhinta 26.6 asti (norm.795 €)695 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Original Sokos Hotel Tripla

Fredikanterassi 1 B

00520 Helsinki

Finlandia-taloon Helsingissä on helppo saapua kaikkialta Suomesta. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan!

Julkiset kulkuvälineet

Hotelli sijaitsee Pasilassa ostoskeskus Triplan yhteydessä. Kaikki kauko- ja lähijunat (lukuunottamatta Allegro-junia) pysähtyvät Pasilan asemalla, josta pääset suoraan ostoskeskuksen tiloihin (kyltit ohjeistavat eteenpäin hotellille). Katso lisää julkisesta liikenteestä reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Hotellin yhteydessä toimii Triplaparkki. Parkkihallista on pääsy hissillä suoraan hotellin vastaanottoon. Parkki on maksullinen. Katso tarkemmat pysäköintiohjeet tästä.

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta
  • Hotel Katajanokka: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta nettisivujen kautta etukoodilla JAZ (koodi syötetään Special Rates -valikon Corporate-kenttään) tai olemalla yhteydessä hotellin vastaanottoon