Assistentti muutosagenttina - miten johdat itseäsi ja muita hybridityössä?

Miten tuot hybridikokouksiin iloa ja innostusta? Miten rakennat yrityskulttuuria, joka tukee diversiteettiä? Kuinka toimit muutosagenttina organisaation uudistuksissa? Entä miksi vaikuttaminen sosiaalisessa mediassa kannattaa?

Suosittu Assistentti Forum -seminaari palaa jälleen 26.-27.1.2022! Tule kuulemaan kiinnostavia asiantuntijapuheenvuoroja ja verkostoitumaan kollegoidesi kanssa. Seminaarin teemoina tammikuussa ovat:

• Korona-exit onnistuneesti – johtaminen, hyvinvointi ja psykologinen turvallisuus
• Biohakkeroi itsellesi parempi arki
• Hybridikokoukset, jotka innostavat
• Assistentti sosiaalisen median vaikuttajana
• Selkeyttä digitaalisten työvälineiden soppaan
• Uudet sukupolvet työyhteisössä – minkä pitää muuttua?

Lämpimästi tervetuloa seminaariin!

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari22 #almatalentkoulutus @Alma_Talent  

Minä 2.0 - miten sitä kohti mennään?

Elina Gustafsson

Elina Gustafsson, nyrkkeilijä, yrittäjä

Elina Gustafsson on entinen nyrkkeilijä ja nyrkkeilyn Euroopan mestari. Elinan matka voittavaksi nyrkkeilijäksi on vaatinut sisua, periksiantamattomuutta ja lopulta suurimpana kaikesta – kykyä tuntea kuka pohjimmiltaan on ja rohkeutta seurata omaa sydämensä ääntä ja polkuaan. Kestävä menestys vaatii paitsi kovaa työtä ja sisäistä motivaatiota, ennen kaikkea itsensä tuntemista ja oman tekemisensä ja tavoitteiden toteuttamisen omiin käsiinsä ottamista. Tämä puheenvuoro on tiimeille, joissa kaivataan motivaatiota, inspiraatiota ja työkaluja matkalla kohti tavoitteita ja täyden potentiaalin saavuttamista.

Elina kertoo puheenvuorossaan elävästi oman tarinansa, josta ei persoonaa puutu. Puheessa on asennetta, luottamusta, pilkettä, rohkeutta, päättäväisyyttä, motivaatiota, itseensä uskomista ja yrittämistä. Tarina ei jätä kylmäksi ja kannustaa kuulijaa omien unelmien toteuttamiseen. Elina Gustafssonin motivoiva puhe johdattaa kuulijan pohtimaan omia tavoitteita, tarkastelemaan tekemisen tasoa, sekä sitä mitä on valmiina tekemään tavoitteidensa eteen

Biohakkeroi itsellesi parempi arki!

Olli Sovijärvi

Olli Sovijärvi, lääkäri, tietokirjailija, biohakkeri

Olli Sovijärvi valmistui Helsingin yliopiston lääketieteellisestä tiedekunnasta lääketieteen lisensiaatiksi vuonna 2006 ja ryhtyi itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi vuonna 2008. Vuosina 2010-11 Olli laajensi osaamistaan suorittamalla erityisesti psykologiaan ja filosofiaan keskittyvän integraaliteorian tutkinnon John F. Kennedy Universityssä. Vuosina 2013-18 Sovijärvi harjoitti lääkärin ammattiaan yksityisellä ravitsemukseen ja kokonaisvaltaiseen terveydenhoitoon keskittyvällä klinikalla.

Ollin työura on pitänyt sisällään myös lukuisia päivystyksiä, sairaalajaksoja ja terveyskeskuspalvelua eri puolilla Suomea. Tällä hetkellä Olli Sovijärvi keskittyy ihmisten terveyttä ja hyvinvointia edistävien sisältöjen tuotantoon. Kansainvälisen tason puhujana Sovijärvi pitää koulutuksia ja luentoja mm. terveysteknologioista, työhyvinvoinnista, biohakkeroinnista, suorituskyvyn optimoinnista, ravintokysymyksistä sekä suoliston tasapainon hoidosta.

Puhujat

Anne Kangasniemi

johdon assistentti

Wipak

Anne Kangasniemi on kokenut johdon assistentti, joka tällä hetkellä työskentelee Wihuri Packaging Oy:n toimitusjohtajan assistenttina. Anne haluaa jakaa tietoa assistenttityön...

Lue lisää

Oona Kankkunen

kasvuvalmentaja, puhuja

Network & Growth

Oonan missiona on auttaa suomalaisia yrityksiä ja yrittäjiä myynnin sekä tunnettuuden kasvussa. Hän vaikuttaa myynnin ja markkinoinnin modernisoimiseen sekä...

Lue lisää

Totti Karpela

asiantuntija

Mielenrauha Oy

Totti Karpela on työskennellyt organisaatioissa esiintyvän ongelmakäyttäytymisen parissa niin valtionhallinnon kuin siviilielämän palveluksessakin vuodesta 1986 alkaen.

Valtionhallinnosta hankitun kattavan kouluttajakokemuksen lisäksi...

Lue lisää

Joshua Moorrees

muutosjohtaja

Joshua Moorrees (KTM) on inspiroija ja muutosjohtaja, jonka puheenvuoro ja valmennukset inspiroivat kuulijoita, mutta ovat samalla myös äärimmäisen konkreettisia ja...

Lue lisää

Nathalie Vaittinen

Management Assistant

Stora Enso

Nathalie on työssä itseoppinut johdon assistentti, joka heittäytyi uuteen seikkailuun oltuaan ensin 24 vuotta Sanomilla. Nathalie käsittelee puheenvuorossaan työnhakua ja...

Lue lisää

Annika Karjalainen

Team Assistant

KPMG Global Strategy Group Finland Oy Ab

Annikalla on laajaa kokemusta hallinnollisista tehtävistä niin isoissa kuin pienissä organisaatioissa yli 13 vuoden ajalta. Annika omaa vahvan oma-aloitteisen can...

Lue lisää

Jonas Rajanto

fasilitaattori, valmentaja

Grape People

Jonas Rajanto on virtuaalifasilitoinnin valmentaja Grape Peoplella. Suomeksi hän siis pelastaa ihmisiä huonoilta etäkokouksilta. Virtuaalifasilitointi yhdistää sosiaalipsykologian ja yhteistyöteknologiat, kuten Zoomin...

Lue lisää

Jenni Rajahalme

partneri, valmentaja

Viestintätoimisto Kumppania Oy

Jennillä on takanaan satoja koulutuksia ja keynote-puheenvuoroja huippupalauttein. Hänen ainutlaatuinen tapansa kertoa tarinoita ja ratkaisuja on mieleenpainuvaa ja innostavaa. Taustalla...

Lue lisää

Mika Pesonen

yritysvalmentaja, Valmennus

Mika Pesonen Oy

Mika Pesonen on itsenäinen valmennusyrittäjä ja kirjailija, jolla ei ole ison firman tukea. Se jättää hänelle vapauden ratsastaa omillaan –...

Lue lisää

Camilla Heikkilä

verkkoviestinnän asiantuntija

North Patrol Oy

Camilla Heikkilä on verkkoviestintään ja sen teknologioihin erikoistunut asiantuntija, joka on työskennellyt lähes 15 vuotta viestintätehtävissä eri organisaatiossa. Viimeiset viisi...

Lue lisää

Heidi Pech

Head of Diversity, Equity & Inclusion

Futurice

Heidi Pech johtaa monimuotoisuus- ja inkluusiotyötä Futuricella. Hän saa virtaa työnsä merkityksellisyydestä ja haluaa rakentaa yhdenvertaisempaa kulttuuria niin yrityksen sisällä...

Lue lisää

Ohjelma 26.-27.1.2022

1. päivä: 26.1.2022
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi seminaaripaikalla
8.50 Etäyhteys avautuu etäosallistujille
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Anne Kangasniemi, johdon assistentti, Wipak

9.10 Keynote: Minä 2.0 – miten sitä kohti mennään?

Elina Gustafsson, nyrkkeilijä, yrittäjä

10.00 Korona-exit onnistuneesti – eli miten hybridityötä ja työyhteisöä johdetaan?

  • Koronan jälkeinen työelämä – odottaako työpaikoilla savuavat rauniot vai harmoninen hybridityö?
  • Kahden koulukunnan – työpaikoille palaamisen kannalla ja sitä vastaan olevien – tarpeiden yhteensovittaminen
  • Työyhteisön tyytymättömyys ja pahoinvointi lankeaa usein assistentin harteille – mikä avuksi?
  • Psykologisen turvallisuuden rakentaminen koronan hajaannuttamassa työyhteisössä

Totti Karpela, asiantuntija, Mielenrauha

10.50 Kahvitauko
11.10 Uratarina: Uusiin seikkailuihin tutun ja turvallisen työsuhteen jälkeen

  • Miltä tuntui työpaikanvaihto tutusta ja turvallisesta työpaikasta yritykseen, joka onnistui herättämään suuria tunteita julkisuudessakin?
  • Mistä löytää uusia innostuksen ja motivaation tunteita työntekoon, kun taas vaihdetaan työpaikkaa – eikä aina omasta halusta?

Nathalie Vaittinen, Management Assistant, Stora Enso

11.50 Lounas
12.50 Hybridityön fasilitointi – (etä)kokoukset, jotka innostavat

  • Kun työ siirtyi verkkoon, kokoontumisemme muuttuivat täysin. Nyt, kun työ siirtyy vain osittain takaisin toimistolle, toimintatapoja täytyy taas päivittää. Miten voisimme suunnitella kokoukset hybridiajassa sellaisiksi, että kokoukset sujuvat? Voimmeko jopa suunnitella innostavia kokouksia?

Jonas Rajanto, fasilitaattori, valmentaja, Grape People

13.50 Hyvinvointitauko

Tauon aikana järjestetään noin 10 minuutin mittainen ryhtiä parantava taukoharjoitus. Sopii niin paikan päällä kuin etänä osallistuville.

Tauon ohjaa Lifted

14.10 Henkilöstä asiantuntijabrändiksi – assistentti sosiaalisen median vaikuttajana

  • Henkilöbrändäys-sana on monelle punainen vaate. Miksi sen ei pitäisi olla, eli miten assistentti voi hyötyä oman asiantuntijabrändin rakentamisesta?
  • Miten aloittaa itsensä brändäys ja rakentaa tunnettuutta alan ammattilaisena?
  • Miten kirkastaa oma brändi ja löytää omat ideat sisältöihin?
  • Mitkä ovat somen tärkeimmät kanavat ja ominaisuudet, joita käyttää verkoston kasvuun ja brändin tunnettuuden rakentamiseen?
  • Mistä ja miten aloittaa social selling?

Oona Kankkunen, kasvuvalmentaja, puhuja, Network & Growth

15.00 Keynote: Assistentti muutosagenttina – täsmäkeinot muutoksen johtamiseen

Assistentit ovat usein mukana organisaation muutoshankkeissa – joko johdon tukena tai itsenäisinä muutosjohtajina. Myllättiinpä muutoksessa organisaatiorakenteita tai digitaalisia työkaluja, tehokkaat muutosjohtamisen taidot auttavat urakassa huomattavasti.

  • Kuinka viestin muutoksista läpinäkyvästi ja ajoissa?
  • Miten tarjoan tukea työn muutokseen?
  • Miten muutoshankkeet toteutetaan monipaikkaisen työn ajassa, jossa organisaatio on hajallaan?

Joshua Moorrees, muutosjohtaja

15.45 Puheenjohtajan yhteenveto
15.55 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.
2. päivä: 27.1.2022
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi seminaaripaikalla
8.50 Etäyhteys avautuu etäosallistujille
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Anne Kangasniemi, johdon assistentti, Wipak

9.10 Keynote: Biohakkeroi itsellesi parempi arki!

  • Miten ylläpidät tasapainon arjen ja vapaa-ajan kuormituksessa?
  • Miten maksimoit hybridityön hyödyt arjen hyvinvoinnin tukena?

Olli Sovijärvi, lääkäri, biohakkeri, tietokirjailija

10.00 Suora palaute syö hampurilaisen aamupalaksi

  • Mitä eroa on kehulla, kannustuksella ja palautteella?
  • Miksi hampurilaismalli ei toimi?
  • Temperamentti näkyy palautteen antajassa
  • Miksi suora palaute on paras palaute?

Mika Pesonen, yritysvalmentaja, Valmennus Mika Pesonen Oy

10.50 Kahvitauko
11.10 Case: Assistentin rooli asiantuntijaorganisaation tukena ja liiderinä

  • Miten assistentti omalla toiminnallaan on sekä mukana luomassa ja yhdenmukaistamassa yhteisiä toimintatapoja, vaalimassa organisaatiokulttuuria ja mahdollistaa omalla työllään asiantuntijoiden onnistumisen työssään?
  • Miten oma työhistoria ja -kokemukset näkyvät nykyisessä työssä asiantuntijaorganisaation tukena ja liiderinä?

Annika Karjalainen, Team Assistant, KPMG Global Strategy Group Finland Oy Ab

11.50 Lounas
12.50 Selkeyttä digitaaliseen työvälinesoppaan

  • Oikea digityökalu oikeaan tarpeeseen
  • M365 työkalujen yhteispeli ja roolitus
  • Teamsin uusimmat tuulet ja käyttötavat

Camilla Heikkilä, verkkoviestinnän asiantuntija, North Patrol

13.50 Kahvitauko
14.10 Case: Futurice monimuotoisuusmatkalla – ruohonjuuritasolta liiketoimintastrategiaan

  • Kuinka monimuotoisuusteema nousi Futuricella muutaman työntekijän ajamasta aiheesta koko yrityksen liiketoimintastrategiaan ja hallituksen pöydälle?
  • Mitä konkreettisia toimenpiteitä Futuricella on tehty monimuotoisuuden ja inkluusion parantamiseksi?
  • Mitä oppeja matkan varrelta on kertynyt?

Heidi Pech, Head of Diversity, Equity & Inclusion, Futurice

15.00 Keynote: Käyttöopas uusiin sukupolviin – miten johdat ja viestit?

  • Uudet sukupolvet (milleniaalit, zetat, alfat) ovat työpaikoilla. Miten niiden kanssa nyt sitten toimitaan?
  • Nuorten asiantuntijoiden odotukset työyhteisölle – miten johtamisen ja viestinnän tulee muuttua?
  • Kokeneiden ammattilaisten pitkän kokemuksen ja nuorten tulokkaiden tuoreiden ideoiden yhdistyminen on menestystekijä myös assistenttiyhteisössä

Jenni Rajahalme, partneri, valmentaja, Viestintätoimisto Kumppania

15.45 Puheenjohtajan yhteenveto
15.55 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Julkinen sektori, etuhinta 24.12. asti (norm. 795 €)745 €
Striimi, julkinen sektori, etuhinta 24.12 asti (norm.795 €)745 €
Yksityinen sektori, etuhinta 24.12. asti (norm.995 €)945 €
Striimi, yksityinen sektori, etuhinta 24.12 asti (norm.995 €)945 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit sekä kahvi- ja lounastarjoilut seminaaripaikalla. Striimiosallistuminen sisältää sähköiset materiaalit.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Radisson Blu Royal Hotel

Runeberginkatu 2

00100 Helsinki

When entering the hotel the conference center can be found on the right hand side. Located in the city center, the Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki places guests within walking distance of prime entertainment venues, attractions, and retail shops. 

By tram:
From Rautatieasema tram station, take tram line 7 towards Länsiterminaali or line 9 towards Jätkäsaari. Travel 2 stops and exit at Kampintori stop. Walk around 100 meters to the hotel.

The hotel is just a few minutes’ walk from public transport stations.

On foot:
From Rautatieasema walk 900 meters via Salomonkatu and you will arrive at the hotel in approximately 10 minutes.

By Car:
The hotel provides indoor parking available for a fee. They also have a number of electric car charging stations. Access to the hotel parking hall is via Malminrinne and Lapinlahdenkatu. Make a right turn into a tunnel and follow the signage. The height of the hall is 2.1 meters. Use the staircase to access the hotel. You can pay for parking in the hotel reception.

Accommodation:
If you need accommodation during your stay, you can use Alma Talent’s special prices to the hotels mentioned above. When booking say that you are attending Alma Talent -seminar in that hotel.

  • Radisson Blu -hotels and SOKOS-hotels: discount -11 % from Flex-price
  • Clarion Hotels: discount -15 % from the current day BAR-room price