Mitkä ovat ne taidot, joilla digitaalisen ajan assistentti loistaa myös tulevaisuudessa?

 

Miten muuttuvaan työympäristöön tulisi valmistautua? Onnellinen työelämä: voiko sen saavuttaa?

 

Tammikuussa keskitymme kolmeen pääteemaan:

• Onnistu assistenttina digitaalisessa ajassa
• Taidot, joita tarvitset digitaalisen ajan työssä
• Onnellinen työelämä

 

Jatkuva muutos ja työtehtävien automatisointi luo monimuotoisen toimintaympäristön, jossa assistentinkin toimenkuva voi muuttua. Tutkimukset ennustavat tulevaisuuden tärkeimmiksi työelämätaitoiksi mm. tunneälykkyyden ja vuorovaikutuksen. Tulevaisuuden työ tulee painottumaan luovaan ongelmanratkaisuun, jota muut taidot tukevat. Miten huolehdit ammatillisesta uudistumisesta? Miltä näyttää onnellinen työelämä digitaalisessa ajassa?

 

Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia Assistentti Forumilla tammikuussa 2019! Lämpimästi tervetuloa osallistumaan, kokemaan, verkostoitumaan ja keräämään uusia taitoja!

 

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #assari19 @Alma_Talent ja Assistentti Forumin omassa keskusteluryhmässä.

 

3 vinkkiä: näin parannat ajanhallintaasi
Seminaarin puhuja ratkaisukeskeinen uravalmentaja ja onnellisen työelämän rakentaja Riikka Pajunen Montevistalta jakaa meille vinkkinsä parempaan työajan hallintaan.

International Speaker, Trainer, Author and Award Winning Senior EA, Andrea Macarie attending in Assistentti Forum 2019!

Puhujat

Andrea Macarie, Senior Executive Assistant, Telefonica Alpha, Espanja

Andrea Macarie is Senior EA to the CEO of Telefonica Alpha. She is an award winning Assistant with 10+ years of experience supporting C-level executives. In 2013 she was granted the 2nd prize in the “Executive Assistant of the Year” competition organized by Page Personnel Spain. In 2014 she was the overall winner of the “Excellence Award” given by the European Management Assistants Association (currently IMA) on its 40th anniversary in Paris.

Andrea holds a BA in Translation and Interpreting, an MA in Management Assistance, a Postgraduate diploma in Marketing and is a facilitator of Oxford Leadership’s Self Managing Leadership programme at the corporate university. Andrea is fluent in 5 languages and writes and talks about a variety of topics she has formal training and/or practical experience in, such as innovation, change management, design thinking, self-leadership and corporate culture. www.andreamacarie.com

Marjaana Toiminen

Co-Founder, Senior Advisor

MindMill Network

Lue lisää

Marja Kaijala

kouluttaja, työnohjaaja, työyhteisömentori, Sisu Akatemia Oy

Marja Kaijala on itsetunnon ja yhteistyön parantamiseen erikoistunut valmentaja.

Kun arjen yhteistyö sujuu, silloin sujuu kaikki muukin!

Lue lisää

Hanna P. Korhonen

Independent Digital Workplace Strategist, Founder & Owner

Clair Helsinki Oy

Hanna P. Korhonen on riippumaton digitaalisen työn ja viestinnän strategisti. Hän tukee asiakkaitaan erityisesti intranet-uudistuksissa ja digitaalisten työympäristöjen käyttöönotoissa. Hannan...

Lue lisää

Heidi Selkäinaho

työyhteisöviestinnän konsultti

Somepoint Oy

Heidi on kokenut digitaalisen sisäisen viestinnän osaaja, joka on päättänyt muuttaa työelämää paremmaksi opettamalla työpaikkoja viestimään avoimesti ja tasa-arvoisesti työpaikan...

Lue lisää

Salla Syrman

valmentaja

Kaiku Helsinki

FM Salla Syrman on Kaiku Helsingin partneri ja viestintäkonsultti. Hänellä on vahva tausta viestinnän valmentajana, konsulttina ja käytännön tekijänä. Hän...

Lue lisää

Kaisa Pylkkänen

stand up -koomikko

Valmistuttuaan Britanniasta elokuvakoulusta, Kaisa Pylkkänen (s. 1974, Helsinki) on työskennellyt 20 vuotta Suomessa tv-alalla niin käsikirjoittajana, ohjaajana kuin esiintyjänäkin. Hän...

Lue lisää

Krista Naumanen

Culture & Business Advisor

Futurice

Lue lisää

Satu Rämö & Hanne Valtari

Unelmaduunarit

KTM, HuK Satu Rämöllä on 15 vuoden kokemus viestintäalan yritystoiminnasta. Hänen lempipuheenaiheitaan ovat elämäntapayrittäjyys, töissä viihtyminen, bloggaaminen ja suomalaiset dekkarit....

Lue lisää

Riikka Pajunen

ratkaisukeskeinen uravalmentaja, onnellisen työelämän rakentaja, KM

Montevista

Riikan missio on nähdä jokainen suomalainen onnellisena ja innostuneena omassa työssään. Unelmatyön luomisen ja hyvän ajankäytön avaimet ovat sinulla itselläsi!...

Lue lisää

Ari Juntunen

CTO, Tekoäly- ja asiakirjahallinnon arkkitehti

Elinar

Lue lisää

Tomi Apostolakis

Team Manager

Digital Workforce

Lue lisää

Mervi Rauhala

Palvelumuotoilija ja projektipäällikkö

Eficode

Mervi on monipuolinen palvelumuotoiluosaaja, joka toimii projektipäällikkönä Eficodella digitaalisen muutoksen ja palvelumuotoilun projekteissa. Ennen Eficodea hän on työskennellyt viestintätoimistossa vastaten...

Lue lisää

Suvi Starck

koulutusasiantuntija, fasilitoija & coach, osaamisen kehittäjä

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Suvi Starck on kokenut fasilitoija ja valmentaja, joka innostuu ihmisten kehittämisestä, sekä jatkuvasta muutoksesta ja oivalluksista. Sosiaalisena ja uteliaana tiimipelaajana...

Lue lisää

Erja Päivärinta

Hallinnollinen avustaja, Pääministerin kansainvälisten asioiden erityisavustajan sihteeri

Valtioneuvoston kanslia

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä: 29.1.2019
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

 

Suvi Starck, koulutusasiantuntija, fasilitoija & coach, osaamisen kehittäjä, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

9.10 KEYNOTE: Työn tulevaisuus: Robotteja suurempi uhka työssä on osaamattomuus

  • ”Rutiinityöt katoavat”. ”Tekoäly korvaa ihmisen”. Nämä perusteesit hallitsevat keskustelua työn tulevaisuudesta. Digitaalinen työelämän murros vaikuttaa työntekijöiden ja yritysten tulevaisuuteen merkittävästi. Mitä jos kaikki työ ei katoakaan? Tässä puheenvuorossa Marjaana Toiminen näyttää toisenlaisen työn tulevaisuuden, jossa yritykset toki muuttuvat, mutta yksilölle jää tärkeä rooli. Löytyisikö ihmiselle jopa vielä parempia hommia?

 

Marjaana Toiminen, Co-Founder, Senior Advisor, MindMill Network

10.20 Kärsimättömiä, kyseenalaistavia, mielekkyyttä etsiviä. Tällaisiako millenniaalit ovat työelämässä?

  • Vastuullisuudesta ja yhteisöllisyydestä kiinnostuneet millenniaalit valtaavat työelämää. Mutta miltä työelämä näyttää millenniaalin näkökulmasta? Minkälaisia asioita he arvostavat? Onko työpaikan vaihtaminen heille niin helppoa kuin väitetään? Ovatko he oikeasti diginatiiveja? Miten heidän kanssaan tehdään töitä? Salaisuuksien verhoja avaa ja myyttejä murtaa millenniaali Krista Naumanen, joka toimii Millennial Board-yhteisön jäsenenä, neuvoo yrityksiä tulevaisuuden kulttuurin luomisessa Futuricella ja muuttaa henkilöstövuokrauksen toimialaa Carrotin hallituksessa. Tässä puheenvuorossa keskitytään työyhteisöihin ja työntekemisen kulttuuriin millenniaalin näkökulmasta.

 

Krista Naumanen, Culture & Business Advisor, Futurice

10.50 Kahvitauko
11.10 KEYNOTE: The Game-Changing Assistant

  • In this session, we will discuss the future of our profession in the context of organizational change and technological advances. Most of us have tested several AI assistants by now and I believe we should not feel threatened by technology but embrace it as a way to work smarter.  AI assistants are content-based and, as we know, our role involves much more; context, social and emotional intelligence add real value and place us as strategic business partners to our executives. We will brainstorm on how future-proof our jobs are by analyzing which tasks can be automated in order to create space for the ones that require intuition, creativity, trial and error; these make us unique & game-changing and help us to remain relevant in the future. I encourage all Assistants to see change as an opportunity and technology as an enabler to unleash their potential and become the best version of themselves.

 

Andrea Macarie, Senior Executive Assistant, Telefonica Alpha (Espanja)

12.10 Lounas
13.10 Teams ja OneNote tehokäytössä

  • Office 365 -työympäristössä on lukuisia ominaisuuksia ja työkaluja, joiden tehokkaalla käytöllä päivittäisen työn tekeminen nopeutuu. Mutta mitä työkaluja olisi fiksuinta käyttää mihinkin tarkoitukseen? Tässä koulutuksellisessa puheenvuorossa keskitytään O365-tuoteperheen kahteen suosittuun tiimityökaluun, Teamsiin ja OneNoteen, joiden ominaisuuksiin pureudutaan käytännönläheisesti. Millä tavoin käytettyinä ne tehostavat tiimin tiedonhallintaa ja työyhteisöviestintää? Nämä kaksi syväosaajaa luovat valoa pilvessä sijaitsevan työympäristön työkaluihin.

 

Hanna P. Korhonen, Independent Digital Workplace Strategist, Founder & Owner, Clair Helsinki Oy

Heidi Selkäinaho, työyhteisöviestinnän konsultti, Somepoint Oy

13.50 Pois sähköpostitulvasta! Nykyaikainen dokumenttien hallinta ja tietosuoja

  • Organisaatio tuottaa valtavan määrän tietoa ja dokumentteja, joiden järkevä hallinta nopeuttaa työtä ja tiedon etsintää. Hallittu sähköinen sisällönhallinta huomioi uudet tietosuojavaatimukset, on älykkäästi monikanavainen ja varmistaa ajantasaisen tiedon jokaisella organisaation osa-alueella. Se, että tieto on löydettävää ja ajantasaista, on tärkeä merkitys toiminnan tehokkuudelle ja organisaation liiketoiminnalle. Mitä tapahtuu dokumentille, joka on elinkaaressa päässä? Miten versionhallinta hoidetaan kätevästi? Milloin arkistoidaan sähköisesti ja milloin vain säilytetään pitkäaikaisesti? Tässä puheenvuorossa keskitytään nykyaikaiseen dokumenttien hallintaan työn tekemisen näkökulmasta.

 

Ari Juntunen, CTO, Tekoäly- ja asiakirjahallinnon arkkitehti, Elinar

14.30 Kahvitauko
14.50 Digityöntekijä huolehtii rutiineista ja jättää pulmat ihmisten ratkaistaviksi

  • Digityöntekijät automatisoivat rutiinitehtäviä ja –prosesseja vapauttaen ihmisten aikaa tuottavampiin tehtäviin. Ohjelmistorobotti eli RPA (Robotic Process Automation) sukkuloi ketterästi sovelluksien välillä, kellon ympäri. Automatisaatiota voi hyödyntää vaikka matkalaskujen käsittelyssä. Ohjelmistorobottien kanssa päivittäistä työtään tekevä Tomi Apostolakis näyttää konkreettisesti, miten rutiiniomainen työtehtävä automatisoidaan ohjelmistorobotin avulla ja mitä vaikutuksia sillä on ollut työntekijöiden työpäivään ja työyhteisöön, kun työkaverina on digitaalinen työkaveri.

 

Tomi Apostolakis, Team Manager, Digital Workforce

15.20

 

Nyt saa nauraa!

  • Kaisa ”valtakunnantuohtuja” Pylkkänen lataa lämmöllä ja rakkaudella ajatuksensa maailmasta tiskiin lupia kyselemättä. Taustallaan lähes 20-vuotinen ura käsikirjoittajana ja oman elämänsä panttivankina, Kaisa on tehnyt herneen nenään vetämisestä taidetta ja valkoviinistä ryppyvoidetta.

 

Kaisa Pylkkänen, stand up -koomikko

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto

 

Suvi Starck, koulutusasiantuntija, fasilitoija & coach, osaamisen kehittäjä, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

16.00 Ensimmäinen päivä päättyy

 

 

2. päivä: 30.1.2019
8.30 Aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

 

Suvi Starck, koulutusasiantuntija, fasilitoija & coach, osaamisen kehittäjä, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

9.10 Onnellinen työelämä – Viisi askelta hyvinvointiin työyhteisötaitoja vahvistamalla

  • Miten luot itsellesi unelmien työpäivän joka päivä rytmittämällä tehoa ja palautumista? Mitkä stressinsäätelyn keinot ovat ydintaitoja työssä menestymisen kannalta? Miten priorisoit töitäsi siten, että varmistat vireytesi myös vapaalla? Mitkä työyhteisötaidoista ovat tärkeimmät hyvinvoinnin kannalta? Olet huippuammattilainen, osa sitä on osata pitää itsestäsi hyvää huolta! Käytännön työkalut näihin teemoihin tarjoaa onnellisen työelämän rakentaja Riikka Pajunen.

 

Riikka Pajunen, ratkaisukeskeinen uravalmentaja, KM, Montevista

10.40 Tauko
11.10 Unelmaduuni hävittää työstä rangaistuksen maun

  • Miten yhdistää intohimo ja elannon hankkiminen? Mitä tehdä, jos oma työ tuntuu tervaiselta? Mistä ylipäätään tunnistaa sen oman unelmaduuninsa? Miten omasta työstään voi löytää ne unelmaduunin elementit? Satu Rämö ja Hanne Valtari ovat luovan alan yksityisyrittäjiä, jotka tekevät työkseen sitä, mistä tykkäävät. He ovat kirjoittaneet aiheesta myös kirjan Unelmahommissa – tee itsellesi työ siitä mistä pidät ja lisäksi he houstaavat Unelmaduunarit-podcastia. Puheenvuorollaan he keskustelevat siitä, miten tehdä omista työpäivistään mahdollisimman antoisia ja motivoivia ja kuinka löytää työstä tekemisen riemu.

 

Satu Rämö & Hanne Valtari, Unelmaduunarit

11.55 Lounas
12.55 URATARINA: Unelmat mukana työuralla

 

Erja Päivärinta, Hallinnollinen avustaja, Pääministerin kansainvälisten asioiden erityisavustajan sihteeri, Valtioneuvoston kanslia

13.10 Tunteet työpaikalla – Työyhteisöjen konfliktiherkkyys ja yhteistyöongelmat.

  • Voidaanko tunteita ja niiden vaikutusta työhön arvioida, ja jos, niin miten. Mitä on tunnetyö ja miten sitä johdetaan? Tunnetyö on saanut jo jalansijaa eurooppalaisissa organisaatiossa ja siitä koetaan olevan monenlaisia hyötyjä liiketoiminnan ja henkilöstön hyvinvoinnin kannalta. Työyhteisöissä esiintyy myös konflikteja ja yhteistyöongelmia. Voidaanko niihin vaikuttaa tunnejohtamisen avulla? Marja Kaijala on kokenut työyhteisömentori, joka yhdistää tunteet ja ryhmädynaamiset ilmiöt toiminnan tehokkuuteen.

 

Marja Kaijala, kouluttaja, työnohjaaja, työyhteisömentori, Sisu Akatemia Oy

13.55 Kahvitauko
14.15 SYVENNÄ OSAAMISTASI: Palvelumuotoilu menetelmänä ja keinot saavuttaa sen avulla enemmän

  • Palvelumuotoilu. Mitä se on? Miten sitä tehdään? Palvelumuotoilu tähtää asiakasymmärryksen kautta erinomaisen hyvään palveluun tai tuotteeseen. Menetelmässä keskiössä on ihminen, ei tuote tai palvelu: osallistavien menetelmien avulla sukelletaan syvälle kohderyhmän tarpeisiin ja käyttäytymiseen. Palvelumuotoilusta hyötyvät asiakas, liiketoiminta sekä organisaatiokulttuuri. Tässä osiossa käydään läpi palvelumuotoilun menetelmiä ja lähestymistapaa järkevimpänä tapana tehdä töitä tulevaisuudessa.

 

Mervi Rauhala, Palvelumuotoilija ja projektipäällikkö, Eficode

15.05

 

Saa innostua! – Miten kannustat henkilöstön viestinnän avulla muutokseen mukaan?

  • Assistentti, tämä jokaisen alan asiantuntija, tämä tiedon solmukohdassa elävä spesialisti luo sen ilmapiirin, jonka keskellä hänen verkostonsa elää ja hengittää työpaikan arkea. Miten viestintään löydetään innostava, kiinnostava ote? Entä onko viestintäkanavissa eroja? Tässä työyhteisöviestintään ja muutosviestintään keskittyvässä sessiossa monissa liemissä keitetty viestintävalmentaja kertoo, miten muutoksesta viestitään oikealla tavalla ja miten kaikki saadaan mukaan työyhteisön sisäisiä kanavia käyttäen. Keskitymme myös erilaisten kohderyhmien tarpeisiin ja motivaation ajureihin.

 

Salla Syrman, viestintävalmentaja, osakas, viestintätoimisto Kaiku Helsinki

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto

 

Suvi Starck, koulutusasiantuntija, fasilitoija & coach, osaamisen kehittäjä, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

16.00 Tapahtuma päättyy

Blogi

Priorisointi ja ajanhallinnan parhaat käytännöt

Niin kiire soutaa, ettet ehdi vetämään perämoottoria käyntiin? Palauta oma kykysi arvostaa ja suojata itseäsi, niin varmistat vireesi…

 

Lue koko blogi tästä

Hinnat

Yksityinen sektori (etuhinta 28.12. asti)945 €
Julkinen sektori (etuhinta 28.12. asti)745 €
Striimi, yksityinen sektori (etuhinta 28.12. asti)895 €
Striimi, julkinen sektori (etuhinta 28.12 asti)695 €
Julkinen sektori795 €
Yksityinen sektori995 €
Striimi, yksityinen sektori945 €
Striimi, julkinen sektori745 €

Hintaan lisätään alv 24%. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Yhteyshenkilöt

Tarja Isola

Koulutuspäällikkö

tarja.isola@almamedia.fi

040 450 8644

Paikka

Radisson Blu Seaside

Ruoholahdenranta 3

00180 Helsinki

Tapahtuma järjestetään Radisson Blu Seaside hotellilla Helsingissä, Hietalahdenrannassa. Sisäänkäynti tapahtuu hotellin pääoven kautta, josta opasteet ohjaavat edelleen kokoustiloihin. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan!

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 6 ja 9 pysähtyvät hotellin edessä (Kalevankadun pysäkki ja Länsilinkki). Katso lisätietoja reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Radisson Blu Seaside sijaitsee osoitteessa Ruoholahdenranta 3, Hietalahden pienvenesataman vieressä. Hotellissa on maksullinen pysäköintihalli. Katso lisätietoja »

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.