Tekoälyä, riskejä ja parempaa asiakaskokemusta. Mitkä ovat bottitrendit 2020?

Chatbotit ovat tulleet jäädäkseen asiakaspalvelun ja -viestinnän maailmaan. Ensimmäiset bottikokeilut ovat muuttuneet kiinteäksi osaksi organisaatioiden asiakaspalvelua. Mitä seuraavaksi? Voidaanko boteissa jo hyödyntää tekoälyä, ja kuinka Natural Language Processing (NLP) toimii? Mitä chatbotteja hyödyntävän organisaation tulee ymmärtää tietosuojasta ja -turvasta? Entä kuinka bottien keräämä data valjastetaan liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämiseen?

Suosittu Chatbot Day -seminaari palaa jälleen uudistetulla ohjelmalla lokakuussa 2019! Koulutuksellinen seminaari pureutuu asiakaspalvelun ja -viestinnän automaatioon käytännönläheisesti ja inspiroivasti.

Tänä syksynä seminaarin teemoina ovat muun muassa:

  • Botti- ja tekoälytoteutukset asiakaspalvelussa nyt ja tulevaisuudessa
  • Robotti karsii rutiinitöitä – mutta miten käy asiakastyytyväisyyden?
  • Miten chatbotin toiminnalle rakennetaan toimiva datakivijalka?
  • Robotin tuottama data hyötykäyttöön liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä
  • Tietosuoja- ja turva chatbot-toteutuksissa

Tervetuloa seminaariin!

Puhuja

Mikko Laakkonen

CTO

Cloud2

Mikko Ilari Laakkonen toimii teknologiajohtajana Cloud2 Oy:ssä – voimakkaasti kasvavassa pilvipalveluiden ja huipputeknologian edelläkävijäyrityksessä. Mikolla on vahvaa monipuolista kokemusta sekä...

Lue lisää

Reetu Kainulainen

CEO & Co-Founder

Ultimate.ai 

Reetu Kainulainen on ultimate.ai:n perustaja ja toimitusjohtaja. ultimate.ai rakentaa tekoälyratkaisuja tehostamaan yritysten asiakaspalvelua chatissa, sähköpostissa ja sosiaalisessa mediassa. Vuonna...

Lue lisää

Tiina Kurki

johtaja, eläkepalvelut ja tietohallinto

Varma

Lue lisää

Pia Pursiainen

toimitusjohtaja

Moment Group Oy

Olen toiminut seitsemän vuotta monikanavaista asiakaspalvelua tuottavan Contact Center -yhtiön toimitusjohtajana. Yhtiö palvelee useaa eri sataa suomalaista yritystä monikanavaisissa ja...

Lue lisää

Anna Metsäranta

Data Driven Business Designer

Solita

Anna on systeemiekonomi, joka innostuu moderneista teknologioista keinoina saavuttaa hyötyjä asiakkaille, liiketoiminnoille, sekä ympäristölle ja yhteiskunnalle laajemmin. Solitalla Anna auttaa...

Lue lisää

Antti Törrönen

Director, A.I. services

Kwork Innovaatiot Oy

Antti Törrönen toimii kasvuyritys Kwork Innovaatioiden toimitus- ja teknologiajohtajana.

 

Hänellä on pitkällistä kokemusta yrityksen ja kansainvälisen tiimin johtamisesta ja valmentamisesta, ohjelmistokehityksestä,...

Lue lisää

Sini Nousiainen

tuoteomistaja

Verohallinto

Sini Nousiainen toimii Verohallinnon chatbotin kehitysprojektissa tuoteomistajana. Ammatillisen kiinnostuksen kohteina ovat palveluiden kehittäminen, asiakkaan toiminnan helpottaminen sekä tekoälyn ja tuoreen...

Lue lisää

Noora Vesterinen

tuoteomistaja

Nordea

Noora toimii Nordealla asiakkaita palvelevan virtuaalineuvoja Novan tuoteomistajana. Noora on ollut mukana Novan kehityksessä projektin alusta alkaen ja hän on...

Lue lisää

Aapo Tanskanen

data-analyytikko

Gofore

Aapo Tanskanen työskentelee data-analyytikkona Goforella ja on erikoistunut vapauttamaan ihmiset tylsistä tietotyön tehtävistä chatboteilla ja ohjelmistorobotiikalla. Lisäksi Aapo on kiinnostunut...

Lue lisää

Jutta Joffell

hankejohtaja, kanavakehittäminen ja asiakaskohtaamiset

LähiTapiola

Olen työskennellyt finanssialalla hieman vajaat kaksikymmentä vuotta, esimiestyöstä liiketoiminnan kehittämiseen. Vastaan Elämänturvayhtiö LähiTapiolassa hankejohtajana kanavakehittämisestä ja asiakaskohtaamisen malleista. Viime vuosina...

Lue lisää

Matti Toivonen

Chief Experience Officer, Partner

Front AI

Matti on palvelujohtamisen ammattilainen, jonka intohimona on asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittäminen. Aikaisemmin hän on mm. johtanut Itella Informationin, OpusCapitan ja...

Lue lisää

Jarkko Niemi

FT, myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen tutkija, Liiketalouden yksikkö

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Olen taustaltani kielitieteilijä, ja erikoisalaani on puhutun ja kirjoitetun vuorovaikutuksen tutkimus. Viiden viime vuoden aikana olen toiminut tutkijana Business Finlandin...

Lue lisää

Antti Kääriäinen

Business Manager, tekoäly, chatbotit ja markkinointiteknologiat

Pohjola Vakuutus

Antilla on Pohjola Vakuutuksessa tontillaan tekoälyn, chatbotien ja markkinointiteknologioiden hyödyntäminen. Hänen missionaan on saada markkinointi tuntumaan hyvältä palvelulta. Ja hän...

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Anna Metsäranta, Data Driven Business Designer, Solita

9.10 Keynote: Tekoäly asiakaspalvelussa. Sovelluskohteet nyt ja tulevaisuudessa.

  • Tekoälyn sovelluskohteet asiakaspalvelussa ja -viestinnässä. Mitkä ovat tämän hetken suosituimmat sovelluskohteet?
  • Pisimmälle edenneet asiakaspalvelun botti- ja tekoälytoteutukset. Mitä tapahtuu globaalilla tasolla?
  • Mitä on opittu tähän mennessä tehdyistä toteutuksista?
  • Tulevaisuuden näkymät. Mihin suuntaan chatbotit kehittyvät lähivuosina?
  • Voiko tekoäly palvella tehokkaasti kaikkia asiakaskohderyhmiä?

Reetu Kainulainen, CEO, Ultimate.AI

10.00 Case Nordea: Käytännön kokemuksia bottimatkan varrelta

  • Visio ja roadmap – odotukset vs. todellisuus
  • Chatbot-teknologia osana kokonaisuutta
  • Vinkkejä bottimatkansa aloittaville

Noora Vesterinen, tuoteomistaja, Nordea

10.50 Kahvitauko
11.10 Seuraavan sukupolven AI-chatbotit. Kuinka chatboteista tulee älykkäitä?

  • Robotiikan ja tekoälyn eri tasot asiakaspalvelussa
  • Robotiikan evoluutio kohti tekoälyä. Kuinka botteihin tuodaan älyä?
  • Mikä on aidosti (teko)älykästä? Mikä on vain automaatiota?

Antti Kääriäinen, Business Manager, tekoäly, chatbot ja markkinointiteknologiat, Pohjola Vakuutus

12.00 Lounas
13.00 Chatbot tarvitsee ja tuottaa dataa. Kuinka botille rakennetaan toimiva ”datakivijalka”?

  • Miksi data on niin tärkeä osa jokaista chatbot-hanketta?
  • Miten botin tuottamaa dataa voidaan hyödyntää liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä?
  • Mitä tarvitsen aloittaakseni chatbotin hyödyntämisen liiketoiminnassa?

Mikko Laakkonen, CTO, Cloud2

13.50 Kahvitauko
14.10 Tekstin- ja puheentunnistus chatbotissa

  • Tekstintunnistus, NLP, puheentunnistus. Käsitteet kuntoon!
  • Miten asiakkaiden kysymysten muodostaminen on saatu ja saadaan tekoälylle sopivaksi?
  • Kuinka tekoäly voi palvella kansainvälistä asiakaskuntaa, joka kommunikoi usealla eri kielellä?
  • Asiakaskeskustelun automatisointi niin, että botti kykenee toteuttamaan keskustelua hyvin itsenäisesti

Matti Toivonen, Chief Experience Officer, Partner, Front AI

15.00

 

Keynote: Kun botti tulee taloon. Miten asiakaspalvelu organisoidaan ja johdetaan, kun tiimissä työskentelee tekoäly?

  • Virtuaalinen kohtaa todellisuuden. Vaikutukset palveluun ja sen johtamiseen.
  • Kuinka varmistetaan saumaton palvelukokemus, kun asiakasta voi palvella sekä botti että ihminen?
  • Asiakaspalvelu on merkittävän muutoksen edessä robotisaation myötä

Pia Pursiainen, toimitusjohtaja, Moment Group

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy

 

2. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Anna Metsäranta, Data Driven Business Designer, Solita

9.10 Keynote: Mitä chatbot-projektin vetäjän tulee huomioida tietoturvasta? Esimerkkejä chatbottien kautta tehdyistä tietomurroista.

  • Miten keskustella tietoturva-ammattilaisten kanssa: Keskeiset tietoturva-aukot normaalilla kielellä
  • Miten varmistaa tiimin tietoturvaosaaminen. Esimerkkinä Agile-SDL -malli
  • Tunnistautuminen – vaihtoehdot käyttäjän tunnistamiseksi, mukaan lukien suomi.fi -tunnistautuminen
  • Lyhyesti GDPR + ePrivacy: mistä aloittaa keskustelut lakimiehen kanssa?

Antti Törrönen, Director, AI Services, Kwork

10.00 Case Varma: Asiakaspalvelun automaatio karsii rutiinitöitä. Miten kävi asiakaskokemuksen?

  • Varman bottimatka. Mitä on tehty ja miksi?
  • Bottien opettaminen asiakastilanteiden pohjalta
  • Botin vaikutus asiakaskokemukseen ja -tyytyväisyyteen
  • Botin toiminnan mittaaminen

Tiina Kurki, johtaja, eläkepalvelut ja tietohallinto, Varma

10.50 Kahvitauko
11.10 Case Verohallinto: Miten luomme Suomen parhaan chatbot-kokemuksen?

  • Miksi chatbot?
  • Millainen on tie ideasta käyttöönottoon?

Sini Nousiainen, tuoteomistaja, Verohallinto

12.00 Lounas
13.00 Case LähiTapiola: Tunteella mukana. Vuorovaikutus chat-kohtaamisissa.

  • Chatbotin kehittäminen brändin mukaiseksi. Kuinka bottiin lisätään persoonaa?
  • Botin tone of voice
  • Voidaanko eri asiakasryhmille tarjota henkilökohtaista ja kohdennettua palvelua botin avulla?

Jutta Joffel, hankejohtaja, LähiTapiola

Jarkko Niemi, myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen tutkija, Liiketalouden yksikkö, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

13.50 Kahvitauko
14.10 Case Gofore: Sisäiset chatbotit työkavereina ja työelämän mullistajina

  • Miten digitalisaation palveluyritys Gofore valjasti botit auttamaan työntekijöitä arjen askareissa?
  • Mistä kipinä botteihin lähti ja millaisia botteja on tällä hetkellä käytössä (live demoja)
  • Mikä vaikutus boteilla on ollut Goforen yrityskulttuuriin?

Aapo Tanskanen, data-analyytikko, Gofore

15.00 Keynote: Botin vieminen ideasta tuotantoon – mitä mahtuu matkan varrelle?

  • Mitä chatbotilla halutaan saavuttaa?
  • Teknisten ratkaisujen viidakko
  • Palvelumuotoilulla parempaa käytettävyyttä
  • Botti osana asiakaspalvelun operaatioita

Anna Metsäranta, Data Driven Business Designer, Solita

15.40 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Yksityinen sektori1 395 €
Julkinen sektori1 045 €
Striimi, yksityinen sektori1 195 €
Striimi, julkinen sektori845 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Finlandia-talo

Mannerheimintie 13 e

00100 Helsinki

Finlandia-taloon Helsingissä on helppo saapua kaikkialta Suomesta. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan!

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 4, 7 ja 10 sekä kaikki Mannerheimintietä kulkevat linja-autot pysähtyvät Finlandia-talolla (Kansallismuseon pysäkki). Katso lisätietoja reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Finlandia-talon vierestä löytyy parkkihalli josta on maanalainen kulkuyhteys Finlandia-taloon. Ajo-ohjeet parkkihalliin löydät täältä.

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta