Kaikki, mitä sinun tulee tietää chatboteista juuri nyt

Syrjäyttääkö chatbot sähköpostin? Entä pitääkö botin olla empaattinen? Miten botti voi tuottaa erinomaisen asiakaskokemuksen ja toimia myyntiliidien kerääjänä?

Chatbot Day -seminaari tiivistää kaikki asiakaspalvelun ja -viestinnän automaatiota koskevat trendit. Kuulet ajankohtaisia puheenvuoroja bottien kehityksestä ja hyödyntämisestä asiakaspalvelun tukena. Suomen parhaiden tekoäly- ja chatbot-asiantuntijoiden lisäksi kuulet eri organisaatioiden bottimatkasta käytännössä.

Seminaarin teemoina ovat tänä vuonna muun muassa:

  • Tulevaisuuden skenaariot tekoälyn kehittymisestä
  • Miten botti tuottaa wow-asiakaskokemuksen?
  • Botti eri tilanteissa – myyntiliidien keräämisestä Contact Center -ympäristöön
  • Bottien rooli organisaatioiden viestinnässä tulevaisuudessa
Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #ChatbotDay20 #almatalent @Alma_Talent

 

Lämpimästi tervetuloa seminaariin!

 

Seminaarimme myös etäyhteydellä!

Tiesitkö, että voit osallistua seminaareihimme myös striimin kautta?
Katso hinnat ja ilmoittaudu mukaan.

Puhujat

Ville Niemijärvi

toimitusjohtaja

Onerva Hoivaviestintä

Villellä on 17 vuoden kokemus tekoäly ja koneoppimisen ratkaisuiden toteutuksista niin terveydenhuollossa kuin useilla muilla toimialoilla vähittäiskaupasta mediaan ja valmistavaan...

Lue lisää

Anu Laitila

kyberturvallisuuden asiantuntija

Nixu

Anu toimii Nixulla tietoturva-asiantuntija ja vastaa Nixun kyberturvallisuuden harjoitus- ja koulutusliiketoiminnasta. Anu on mediatekniikan insinööri ja opiskelee parhaillaan kyberturvallisuuden...

Lue lisää

Lasse Rouhiainen

tekoälyasiantuntija

Lasse Rouhiainen on tietokirjailija ja kansainvälinen asiantuntija AI:n, teknologian ja digitaalisen markkinoinnin aiheissa. Rouhiainen on kiinnostunut siitä, miten yritykset ja...

Lue lisää

Juha Sulkakoski

toimitusjohtaja

Upseller

Juha on digitaalisen myynnin uranuurtaja ja intohimoinen kehittäjä, jonka missiona on auttaa verkkokauppiaita kasvattamaan myyntiä. Juhan yritys Upseller on yksi...

Lue lisää

Marko Paakkunainen

työttömyysturvaneuvoja

YTK

Markolle on kertynyt vankka, yli 13 vuoden kokemus työskentelystä YTK:n asiakaspalvelutehtävissä, joihin on viime aikoina lukeutunut myös bottikuiskaus. Marko onkin...

Lue lisää

Teemu Roos

professori

Helsingin yliopisto

Teemu Roos on tekoälytutkija ja suositun Elements of AI -verkkokurssin vastuuopettaja. Roos on tietojenkäsittelytieteen professori Helsingin yliopistossa ja Suomen tekoälykeskuksen...

Lue lisää

Eeva Kosonen

tiimiesimies

YTK

Eevalla on käynnissä kahdeksas vuosi YTK:laisena. Matka on kulkenut etuusmaksatuksen kautta moniosaajaksi asiakaspalvelun ja takaisinperinnän asioihin. Tällä hetkellä hän saa...

Lue lisää

Tomi Korpaeus

Senior Business Designer

Provad

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut Contact Center -alalla vuodesta...

Lue lisää

Harriet Mallenius

asiakkuusjohtaja

Maahanmuuttovirasto

Harriet Mallenius on työskennellyt useissa asiakkuuden ja viestinnän kehittämistehtävissä julkisella sektorilla. Maahanmuuttovirastossa hänen päätyönsä on asiakkaan elämän helpottaminen. Konkreettisesti se...

Lue lisää

Jaana Ignatius

palvelupäällikkö

Akava

Jaana Ignatius on työskennellyt viimeiset seitsemän vuotta palvelupäällikkönä korkeakoulutettujen työmarkkinakeskusjärjestö Akavassa. Työkokemusta on ennen Akavaa kertynyt monipuolisesti hanke-, koulutus- ja...

Lue lisää

Miikka Haavisto

COO

GetJenny

Miikka on yksi GetJennyn perustajista ja ollut luomassa parempaa asiakaskokemusta chatbottien ja ihmisten yhteispelillä sekä Suomessa että kansainvälisesti vuodesta 2016.

Lue lisää

Santtu Kottila

perustaja

Leadoo MT ja MarkkinointiKollektiivi

Santtu Kottila on kotimaisen markkinointiskenen uuden aallon tekijöitä. MarkkinointiKollektiivin perustajana sekä martech-kasvuyhtiö Leadoo:n co-founderina ja markkinoinnista vastaavana johtajana tunnetuksi tullut Kottila on...

Lue lisää

Eeva Kiiskinen

Transformation Lead

Gofore Oyj

Eeva toimii Goforella organisaatiomuotoilun ja muutosjohtamisen asiantuntijana. Eeva on aloittanut uransa valmentamalla verkkosivujen tekijöitä jo ennen sosiaalisen median aikaa. Hän...

Lue lisää

Riikka Lindroos-Järvitalo

Product Owner, AI & RPA

Kela

Työskentelen Kelassa asiakasrajapinnan tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan tuoteomistajana. Käytännössä tämä tarkoittaa asiakasta ja asiakaspalvelua helpottavien ratkaisujen kehittämistä, tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla....

Lue lisää

Ohjelma

1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Eeva Kiiskinen, Transformation Lead, Gofore

9.10 Keynote: Kolme skenaariota tekoälyn tulevaisuudesta

  • Tekoälyn kehittymisen kolme suuntaa
  • Kuka valitsee ja vaikuttaa, mihin suuntaan menemme?

Teemu Roos, professori, Helsingin yliopisto

10.00 Chatbotit asiakaspalvelussa – katsaus nykyhetkeen ja tulevaisuuteen

  • Asiakasviestinnän chatbottien evoluutio tähän päivään asti
  • Trendit meillä ja maailmalla
  • Onnistumiset ja sudenkuopat
  • Asiakaspalvelubotin käyttötarkoitusta tukeva teknologiavalinta

Lasse Rouhiainen, tekoälyasiantuntija

10.50 Kahvitauko
11.10 Case Maahanmuuttovirasto: Tieto ei lisää tuskaa – eli kuinka chatbottia kehitetään tietoperusteisesti?

  • Maahanmuuttoviraston chatbotia Kamua on kasvatettu jo ennen sen syntymää tiedolla, eikä tiedontarve ole matkan varrella vähentynyt. Chatbotille maailma on auki, mutta monessa vaiheessa data auttaa tekemään oikeita valintoja: mihin sisältöihin kannattaa panostaa, saako asiakas todella vastauksen ja mitä chatbotille kannattaa opettaa seuraavaksi. Miten erilaista tietoa kerätään ja mitä sillä Maahanmuuttovirastossa tehdään?

Harriet Mallenius, asiakkuusjohtaja, Maahanmuuttovirasto

12.00 Lounas
13.00 Kuinka varmistat, että chatbot osaa myydä?

  • Chatbotit ja tekoäly työskentelevät tulevaisuudessa yhä vahvemmin e-Commercen ja myynnin parissa. Ne tekevät entistä enemmän myyntiä – joko ihmisen kanssa tai itsenäisesti.
  • Tässä puheenvuorossa perehdytään siihen, mitä suunnittelussa tulee huomioida, että chatbottisi kasvattaa myynnin tuloksia. Esityksessä vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin: Kuinka botti voi toimia proaktiivisesti myynnin ja markkinoinnin tukena? Voiko botti aloittaa myyntiputken?

Juha Sulkakoski, toimitusjohtaja, Upseller

13.50 Kahvitauko
14.10 Botit rikollisten ja trollien kohteena

  • Huijaukset, manipulointi, väärinkäytökset  – mitä riskejä botteihin liittyy?
  • Case-esimerkkejä
  • Tietoturvavinkit botteja käyttäville organisaatiolle
  • Yhteenveto ja aikaa kysymyksille

Anu Laitila, kyberturvallisuuden asiantuntija, Nixu

15.00 Botit käyttöliittymänä yrityksen palveluihin

  • Botit ovat pääasiassa asiakasviestinnän lisäkäsi, kun resurssit eivät riitä. Koska botin kyvyt ovat rajalliset, ihmistä tarvitaan edelleen jossain kohtaa prosessia. Miten rakennetaan kokonaisvaltaisia bottiratkaisuja, joissa botti voi palvella asiakkaita monitahoisissakin ongelmissa? Kuinka hakubotista siirrytään bottiin, joka pystyy hoitamaan asiakkaan pyynnön alusta loppuun?

Miikka Haavisto, Co-Founder, COO, GetJenny

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

 

2. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Eeva Kiiskinen, Transformation Lead, Gofore

9.10 Keynote: Kuinka botti voi tuottaa erinomaisen asiakaskokemuksen?

  • Botit ovat tulleet jäädäkseen organisaatioiden asiakasviestintään. Moni asiakas pitää bottikokemusta kuitenkin yhä jähmeänä. Miten chatbot saadaan tuottamaan aidosti erinomainen asiakaskokemus? Syntyykö wow-elementti huumorista, empatiasta vai entistä paremmasta tekoälystä?

Tomi Korpaeus, Senior Business Designer, Provad

10.00 Case YTK: Botti kriisin keskellä

  • Miten YTK:lla hyödynnetään botteja asiakaspalvelun tukena?
  • Kuinka botti muokataan nopeasti vastaamaan muuttunutta tilannetta ja asiakkaiden odotuksia?
  • Yhteydenottojen määrän nopea kasvu – riittikö bottikapasiteetti?

Eeva Kosonen, tiimiesimies, YTK

Marko Paakkunainen, työttömyysturvaneuvoja, YTK

10.50 Kahvitauko
11.10 Case Kela: Puhebotin käyttö asiakaspalvelussa – mitä kannattaa ottaa huomioon, kun chatbot oppii puhumaan?

  • Kela teki puhebot-kokeilun keväällä 2020. Kokeilun tavoitteena oli todentaa suomenkielisen puheteknologian (speech-to-text & text-to-speech) kypsyys sekä asiakaskokemus: onko teknologia riittävän hyvää ja toisaalta haluaisivatko asiakkaat keskustella puhelinpalvelussa botin kanssa? Kokeilussa toteutettiin puhebot, joka osasi vastata opiskelijoiden tulorajojen valvontaan liittyviin kysymyksiin. Halusimme myös selvittää kuinka hyvin botti ymmärtää erilaisia murteita. Mitä tulisi huomioida, jos chatbot halutaan siirtää puhekanavaan?

Riikka Lindroos-Järvitalo, Product Owner, AI & RPA, Kela

12.00 Lounas
13.00 Case Akava: Chatbot Akavan ja sen jäsenliittojen viestinnän välineenä

  • Akavan chatboteilla lisätään tietoisuutta Akavasta, sen jäsenliitoista ammatillisina yhteisöinä ja ammatillisesta järjestäytymisestä, jäsenyydestä. Bottiemme tehtävänä on neuvoa, opastaa ja kannustaa opintoihin ja työelämään liittyvissä asioissa sekä kertoa eri tilanteisiin sopivista palveluista.
  • Akavan botit ovat käsikirjoitettuja ja ne pohjautuvat asiantuntijuuteen. Millaisia mahdollisuuksia ja haasteita bottikuiskaaminen on tuonut, mitä olemme oppineet? Entä millaista palautetta olemme saaneet?

Jaana Ignatius, palvelupäällikkö, Akava

13.50 Kahvitauko
14.10 Ratkaiseeko keskusteleva tekoäly hoitajapulan?

  • Keskustelevan tekoälyn ja virtuaaliavustajien hyödyntäminen hoivaviestinnässä
  • Käyttötapauksia ja kehitysprojekteja meiltä ja maailmalta
  • Tekoälyn opettaminen ja kehittäminen käytännössä
  • Mitä haasteita bottien hyödyntämiseen terveydenhuollossa liittyy?
  • Miltä näyttää tulevaisuuden malli, jossa asiakkaan hoidosta vastaavat ihminen ja botti yhteistyössä?

Ville Niemijärvi, toimitusjohtaja, Onerva Hoivaviestintä

15.00 Keynote: Tulevaisuuden viestintäkartasto – onko tulevaisuus bottien?

  • Mikä on bottien rooli tulevaisuuden viestintäkartastossa?
  • Mitä riskejä syntyy, kun pyrimme digitalisoimaan kaikki asiakaskohtaamiset?
  • Näemmekö tulevaisuudessa hitaan ja humaanin asiakaspalvelun renessanssin?
  • Bottien haastajat tulevaisuuden asiakasviestinnässä

Santtu Kottila, perustaja, Leadoo MT ja MarkkinointiKollektiivi

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Yksityinen sektori, etuhinta 25.9. asti (norm. 1395 €)1345 €
Julkinen sektori, etuhinta 25.9. asti (norm. 1045 €)995 €
Striimi, yksityinen sektori, etuhinta 25.9. asti (norm. 1195 €)1145 €
Striimi, julkinen sektori, etuhinta 25.9. asti (norm. 845 €)795 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Clarion Hotel

Tyynenmerenkatu 2

Helsinki

Hotelli sijaitsee Helsingin Jätkäsaaressa. Sisäänkäynti tapahtuu hotellin pääovista, jonka jälkeen opasteet ohjaavat edelleen tapahtuma-alueelle. Clarion Hotel Helsinki puh. 010 850 3820

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 9 ja 7 tuovat sinut rautatieasemalta aivan hotellin läheisyyteen (Huutokonttorin pysäkki). Katso lisää julkisesta liikenteestä reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Clarion Hotellin läheisyydessä sijaitsee maksullinen Rokkiparkki pysäköintihalli. Parkkikoodi tulee noutaa hotellin vastaanotosta. Parkki on maksullinen.

Lisätietoja  Rokkiparkista
See  parking instructions

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta
  • Hotel Katajanokka: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta nettisivujen kautta etukoodilla JAZ (koodi syötetään Special Rates -valikon Corporate-kenttään) tai olemalla yhteydessä hotellin vastaanottoon