Tunnetko markkinoinnin säännöt ja vastuut? Kuinka vältät piilomainonnan? Miten voit hyödyntää dataa markkinoinnissa vastuullisesti?

Mainontaa ja markkinointiviestintää koskettaa monitahoinen ja monimutkainen sääntökehikko. Ala on murroksessa niin sääntöjen kuin markkinakäytäntöjen osalta.

Päivän aikana päivität osaamisesi b2b ja b2c -digimarkkinoinnin juridisista kysymyksistä ja rakennat kokonaiskuvan säännöistä ja vastuista, jotka jokaisen markkinointialan osaajan on hyvä tuntea.

Seminaari tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää alan pitkän linjan tekijöiden osaamista ja monipuolista kokemusta kentältä.

 

Päivän aikana päivität tietosi muun muassa seuraavista aiheista:

Sisällöt

  • Tekstin, kuvien ja videoiden oikeudet
  • Saako jakaa? Linkitä ja jaa oikein
  • Hakusanamainonta
  • Jaa ystävien kanssa -kampanjat ja palkkioiden tarjoaminen

 

Vaikuttajamarkkinointi ja markkinoinnin tunnistettavuus

  • Yhteistyösopimukset
  • Osapuolten vastuut
  • Mainosmerkinnät
  • Toimituksellinen sisältö
  • Mainonnan eettisen neuvoston ratkaisut

 

Data

  • Asiakastietojen kerääminen
  • Dataan perustuvat asiakasprofiilit ja mainonnan kohdentaminen
  • Transparency & Consent Framework
  • ePrivacyn vaikutukset sähköiseen suoramarkkinointiin
  • Valmistautuminen ePrivacyn voimaantuloon asiakaskokemuksen näkökulmasta
  • Sisältöön ja asiayhteyksiin sidottu mainonta vaihtoehtona

 

 

Puhujat

Asianajaja, osakas, Head of IP

Castrén & Snellman

 

”Olen Castrén & Snellmanin Immateriaalioikeudet-palvelun vetäjä. Minulla on yli kymmenen vuoden kokemus immateriaalioikeuksien suojaamisesta, kaupallistamisesta ja puolustamisesta. Olen kokenut oikeudenkäyntijuristi, ja olen edustanut asiakkaita vaativissa patentti-, tavaramerkki-, malli- ja tekijänoikeuksia koskevissa loukkaustapauksissa sekä markkinointia, kuluttajansuojaa ja sopimusoikeutta koskevissa riita-asioissa.

Entisenä jazz-muusikkona pidän esiintymisestä, ja siksi luennoin aktiivisesti immateriaalioikeuteen liittyvistä teemoista. Olen lisäksi julkaissut lukuisia omaan alaani liittyviä artikkeleita ja kirjoitan aktiivisesti toimistomme blogitekstejä.”

 

Tämer Mohsen
Senior Legal Counsel
Fondia Oyj

”Olen erikoistunut viihdeteollisuuteen ja erityyppiseen sisällöntuotantoon sekä yleisesti luovien alojen juridiikkaan. Tulin Fondialle 2019 ja tätä ennen toimin paitsi juristitehtävissä myös mm. tuottajana ja tuotantojohtajana hasan & partners Oy:lla.”

Anna Paimela
Osakas
Iconics Oy

”Olen hankkinut hyvin monipuolisen kokemuksen media-alan ja digitaalisen liiketoiminnan juridiikasta työskenneltyäni mm. pörssilistatussa mediayhtiössä, johtaen viimeisimpänä tehtävänään konsernin tietosuojatiimiä. Olen osallistunut lukuisiin digitaalista liiketoimintaa koskeviin tuote- ja palvelukehityshankkeisiin digitaalisen johtoryhmän jäsenenä sekä rakentanut konserninlaajuisesti EU:n uuden tietosuoja-asetuksen mukaisia kyvykkyyksiä, dokumentaatiota ja prosesseja.”

Rami Peltosaari
Legal Counsel
Elisa

”Minulla on yli 20 vuoden kokemus suomalaisesta TeleComista. Olen työskennellyt sekä juristitehtävissä että liiketoimintavastuullisena yksikön vetäjänä. Viimeiset viisi vuotta olen päivittäin ollut kosketuksissa mainonnan juridiikkaa, sähköistä- ja muuta suoramarkkinointia, tietosuojaa sekä tuotteistusta koskevan sääntelyn kanssa. Tavoitteeni on olla juristi, joka ymmärtää liiketoimintaa ja antaa käytännönläheisiä sekä toteutuskelpoisia linjauksia. Kannatan vahvasti asiakkaiden reilua kohtelua ja selkeää viestintää liiketoiminnassa ”

Ohjelma 26.5.2021

8.50 Etäyhteys avautuu
9.00 Sisällöt

  • Tekstin, kuvien ja videoiden oikeudet
  • Linkitä ja jaa oikein
  • Hakusanamainonta
  • Jaa ystävien kanssa -kampanjat ja palkkioiden tarjoaminen

 

Sakari Salonen

asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy

 

10.15 Keskustelua ja tauko 
10.30 Vaikuttajamarkkinointi ja markkinoinnin tunnistettavuus 

  • Yhteistyösopimukset
  • Osapuolten vastuut
  • Mainos- ja yhteistyömerkinnät
  • Toimituksellinen sisältö
  • Mainonnan eettisen neuvoston ratkaisut

 

Tämer Mohsen

Senior Legal Counsel

Fondia Oyj

11.30 Lounas 
12.30 Data 

  • Asiakastietojen kerääminen
  • Dataan perustuvat asiakasprofiilit ja mainonnan kohdentaminen
  • Transparency & Consent Framework


Anna Paimela 

Osakas, Iconics Oy

 

13.30 Keskustelua ja tauko
13.45 Data 

  • ePrivacyn vaikutukset sähköiseen suoramarkkinointiin
  • Valmistautuminen ePrivacyn voimaantuloon asiakaskokemuksen näkökulmasta
  • Sisältöön ja asiayhteyksiin sidonnainen mainonta vaihtoehtona

 

Rami Peltosaari

Legal Counsel, Elisa

14.45 Seminaarin päätös
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

 

Hinnat

Striimi-hinta945 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit.

Yhteyshenkilöt

Ann-Marie Söderholm

Koulutuspäällikkö, CIPP/E

ann-marie.soderholm@almamedia.fi

050 570 4957

Paikka

Etäosallistuminen

Etäosallistujana kuulet ja näet puhujan sekä materiaalin ja voit osallistua keskusteluun viestiseinän kautta. Etäosallistuminen ei vaadi sinulta asennuksia koneelle, pelkkä internetyhteys riittää. Ennen seminaaria lähetämme Tervetuloa-viestin, jossa on linkki seminaarin seuraamiseen etänä sekä linkki sähköiseen materiaaliin. Kyseessä on livestriimaus, joka on katsottavissa vielä kolmen päivän ajan seminaarin jälkeen. Etäosallistuminen on henkilökohtainen.