Johda digitaalinen transformaatio menestyksekkäästi maaliin - onnistumisen resepti

Onnistuneen digitaalisen työympäristön uudistus ja yrityksen toimintakulttuurin muutos edellyttää selkeitä rooleja eri työkaluilta. Suunnittelu vaiheessa on tärkeää osalistaa ja sitouttaa koko organisaatio kehittämistyöhön mukaan, huomioiden niin yksilöiden kuin tiimien tarpeet sekä yrityskulttuuri.

 

Digitaalinen työympäristö – seminaarissa keskitytään syyskuussa muun muassa seuraaviin teemoihin:

  • Miten digitalisaatio muuttaa organisaation työympäristöä ja toimintatapoja?
  • Millaisia muutoksia digitalisaatio aiheuttaa johtajuuteen?
  • Kuinka tukea henkilöstön digitaalista valmiutta ja itsetuntoa käyttää uusia laitteita ja työympäristöä?
  • Miten luodaan ympäristö, jossa yhteistyö ja viestintä toimii ihmisten ja tiimien välillä, vaikka etäisyyttä ja aikaeroa olisi huimasti?
  • Miten koko organisaatiosta tehdään sisällöntuottajia ja aikaansaadaan toimiva vuorovaikutus johdon ja henkilöstön välillä?
  • Kuinka syntyneistä keskusteluista poimitaan parhaat ideat talteen ja hyödynnetään niitä yhteiskehittämisessä?

 

Onnistuneen digitaalisen transformaation resepti? Se selviää syyskuussa Digitaalinen työympäristö seminaarissa – nähdään siellä!

Ohjelma

1. Päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Camilla Heikkilä, web communications specialist, partner, North Patrol Oy

9.10 KEYNOTE: Milleniaalien matka tulevaisuuden digityöympäristöihin

 

Mikael Hugg, toimitusjohtaja, founder, Superest Oy

10.00 Digitaalinen työympäristömuutos ja yrityskulttuurin uudistus CASE POSTI

  • Muutokseen organisoituminen; miksi muutos on välttämätön?
  • Kuinka työvälineet saadaan tukemaan työntekoa ja tekemisen kulttuuria?
  • Muutosvisio, muutoksen tavoitteet ja mihin panostetaan erityisesti?
  • Henkilökunnan opettaminen uusien työtilojen ja työkalujen käyttöön -miten?
  • Uudistuksen aikana kohdatut haasteet ja miten ne ratkaistiin?

 

Sari Hildén, head of transformation and development, Posti Oyj

10.50 Kahvitauko
11.10 Digitaalinen transformaatio – henkilöstön osallistaminen muutokseen CASE FINNAIR

  • Organisaation muutoskyvykkyys
  • Osallistaminen ja vuorovaikutus: uusien prosessien kuvaaminen ja kouluttaminen
  • Henkilökunnan innostaminen, motivointi ja tukeminen muutoksessa, sekä uusien työkalujen käyttöönotossa

Laura Ansaharju, HR- johtaja, Finnair customer experience yksikkö, Finnair

12.00 Lounas
13.00 Onnistu ketterässä suunnittelussa nykyaikaisilla kollaboraatiotyökaluilla

  • Miten onnistutaan ketterässä suunnittelussa hyödyntäen moderneja kollaboraatiotyökaluja?

 

Teemu Toivonen, principal konsultti, Triari Oy

13.50 Kahvitauko
14.10 Suunnittele ja johda modernin intranetin uudistus – onnistuneen käyttöönoton resepti

  • Yhteiskehittämisen ja palvelumuotoilun näkökulmia uudistusprosessiin
  • Konseptuaaliset vaihtoehdot käyttäjälähtöiselle intranetille
  • Modernin digitaalisen työympäristön muutoksen johtamisen eväät

 

Hanna P. Korhonen, Independent Consultant, Founder & Owner, Clair Helsinki Oy

15.00 Mitä muutosvalmius on, ja miten sitä voidaan tukea?

  • Yksilön muutosvalmius työnteon ja työympäristön murroksessa
  • Muutosvalmius organisaatioissa
  • Muutosvalmiuden tukemisen tavat

Camilla Havanka, learning designer & business coach, Muutosvalmius 

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto

Camilla Heikkilä, web communications specialist, partner, North Patrol Oy

16.00 Seminaaripäivä päättyy

 

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Camilla Heikkilä, web communications specialist, partner, North Patrol Oy

9.10 Miten koko organisaatiosta tehdään sisällöntuottajia? CASE: Tilastokeskus

Käsittelyssä mm.

  • Vuorovaikutuksen aikaansaaminen johdon ja henkilöstön välillä
  • Yhtenäisen sisäisen viestinnän ratkaisut hyvin vaihtelevissa toimenkuvissa
  • Ideat talteen – miten syntyneitä keskusteluja hyödynnetään ja kehitämme yhdessä?

 

Karoliina Kettukari, konsultti, sisäisen viestinnän ja ryhmätyöskentelyn kehittäminen, Digital Illustrated

Tuulia Toimela, erikoissuunnittelija, Tilastokeskus

10.00 Ajankohtaiskatsaus tietoturvaan ja tietosuojaan digitaalisissa työympäristöissä

Käsittelyssä mm:

  • Miten varaudutaan erilaisilta uhkakuvilta (mm. pilvipalvelut ja tunnusten kalastelut)
  • Riskien hallinta pilvipalveluiden tietosuojan näkökulmasta, arkaluontoiset tiedot ja tiedon salaus pilvipalveluissa
  • Erilaiset tietoturvaa parantavat automaatiot

 

Pekka Kiviniemi, partner, Kalliolaw Asianajotoimisto Oy

 

10.50 Kahvitauko
11.10  Case-esimerkkejä analytiikasta viestinnän tehon mittaamisessa ansaitussa, omassa ja jaetussa mediassa

  • Trendit nyt ja tulevaisuudessa
  • Mitä analytiikkaa on tarjolla?
  • Miten pidetään analytiikka hallinnassa?

 

Marko Karttunen, tutkimusjohtaja, viestinnän neuvonantaja, VCA

12.00 Lounas
13.00 Botti työkaverina CASE: Goforen botit

  • Miten digitalisaation palveluyritys Gofore valjasti botit auttamaan työntekijöitä arjen askareissa?
  • Mistä kipinä botteihin lähti, millaisia botteja on tällä hetkellä käytössä, mikä vaikutus boteilla on ollut Goforen yrityskulttuuriin?

 

Aapo Tanskanen, data-analyytikko, Gofore

13.50 Kahvitauko
14.10 Sisällön ja dokumenttienhallinnan best practices

  • Dokumenttien hallintaa vai sisällönhallintaa?
  • Sisällön ja dokumenttienhallinnan markkinat: omalle organisaatiolle sopivimman järjestelmän valinta
  • Case-esimerkkejä dokumenttien- ja sisällönhallinnan toteutuksista erikokoisissa organisaatioissa

 

Juha Anttila, toimitusjohtaja, IITC

15.00

 

WORKSHOP: Microsoft Teams – parhaat käytännöt jakoon

  • Yritysten parhaat Teams-kokemukset ryhmätyössä ja viestinnässä
    • Jos haluat, jaa workshopissa oman työpaikkasi onnistumisia: Mitkä Teams-ryhmät meillä toimivat parhaiten? Miksi? Mikä onnistui käyttöönotossa parhaiten?
  • Vinkit onnistuneeseen Teams-käyttöönottoon
  • Teamsin roolitus muiden työkalujen rinnalle

 

Heidi Selkäinaho, työyhteisöviestinnän konsultti, Somepoint Oy

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto

Camilla Heikkilä, web communications specialist, partner, North Patrol Oy

16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

 

Puhujat

Mikael Hugg

toimitusjohtaja, founder

Superest Oy

Lue lisää

Hanna P. Korhonen

Independent Digital Workplace Strategist, Founder & Owner

Clair Helsinki Oy

Hanna P. Korhonen on riippumaton digitaalisen työn ja viestinnän strategisti. Hän tukee asiakkaitaan erityisesti intranet-uudistuksissa ja digitaalisten työympäristöjen käyttöönotoissa. Hannan...

Lue lisää

Teemu Toivonen

Co-Founder & Principal Consultant

Triari Oy

Teemu Toivosella on yli viisitoista vuotta kokemusta IT-alalta. Hän on työskennellyt laaja-alaisesti eri rooleissa ja erikoistunut Leanin ja ketterien menetelmien...

Lue lisää

Marko Karttunen

tutkimusjohtaja, viestinnän neuvonantaja

VCA

Valtiotieteiden tohtori Marko Karttunen on kokenut viestinnän mittaamisen asiantuntija. Erityisosaamista ovat viestinnän mittaristojen rakentaminen, viestinnän vaikuttavuuden arviointi ja analytiikan haltuunotto.

Lue lisää

Karoliina Kettukari

Konsultti, sisäisen viestinnän ja ryhmätyöskentelyn kehittäminen

Digital Illustrated

Karoliina Kettukari kehittää suurten suomalaisten organisaatioiden sisäistä viestintää, johtoryhmätyöskentelyä, tiimi- ja projektityöskentelyä sekä palaverikäytänteitä seitsemän vuoden kokemuksella. Karoliina on asiakas-...

Lue lisää

Tuulia Toimela

Erikoissuunnittelija

Tilastokeskus

Tuulia Toimela on laittanut Tilastokeskuksen digityövälineitä ja -taitoja kuntoon kouluttajana ja projektipäällikkönä viisi vuotta. Nyt Tuulia toimii hankepäällikkönä Tilastokeskuksen digitaalisen...

Lue lisää

Heidi Selkäinaho

työyhteisöviestinnän konsultti

Somepoint Oy

Heidi Selkäinaho on kokenut digitaalisen sisäisen viestinnän osaaja, joka on päättänyt muuttaa työelämää paremmaksi opettamalla työpaikkoja viestimään avoimesti ja tasa-arvoisesti...

Lue lisää

Sari Hildén

Head of Transformation and Development

Posti Oyj

Sarilla on pitkä kokemus ohjelmistokehittäjänä, projekti/ohjelmistopäällikkönä sekä laatu- ja muutosjohtajana. Viime aikoina hän on toiminut suurissa yrityksissä ketterien toimintamallien jalkautuksessa....

Lue lisää

Juha Anttila

toimitusjohtaja,

IITC

Juha Anttila työskentelee IITC:ssä, joka on informaation hallinnan konsultointiin, koulutukseen ja julkaisutoimintaan erikoistunut yhtiö. Juhalla on viidentoista vuoden kokemus informaationhallinnan...

Lue lisää

Laura Ansaharju

HR- johtaja, Finnair customer experience yksikkö

Finnair

Laura Ansaharju toimii tällä hetkellä Finnairin Customer Experience yksikön HR johtajana ja on viime vuosina luotsannut Finnairin uusiutumismatkaa henkilöstökokemuksen näkökulmasta....

Lue lisää

Camilla Havanka

learning designer & business coach

Muutosvalmius 

Camilla Havanka on yrittäjä, ja työhönsä erittäin intohimoisesti suhtautuva Learning Designer & Business Coach. Työssään hän toimii organisaatioiden kehittymisen tukena erityisesti...

Lue lisää

Pekka Kiviniemi

asianajaja, osakas

Kalliolaw Asianajotoimisto Oy

Pekka Kiviniemi avustaa päivittäin kotimaisia ja ulkomaisia listattuja yhtiöitä, PK-yrityksiä sekä julkisen sektorin toimijoita sähköisen liiketoiminnan ja HR-alueen kysymyksissä. Kiviniemi...

Lue lisää

Aapo Tanskanen

data-analyytikko

Gofore

Aapo Tanskanen työskentelee data-analyytikkona Goforella ja on erikoistunut vapauttamaan ihmiset tylsistä tietotyön tehtävistä chatboteilla ja ohjelmistorobotiikalla. Lisäksi Aapo on kiinnostunut...

Lue lisää

Camilla Heikkilä

Web Communications Specialist, Partner

North Patrol Oy

Camilla on verkkoviestinnän ja verkkopalveluiden asiantuntija, jolla on yli 15 vuoden kokemus organisaatioviestinnästä sekä erilaisista verkkopalveluprojekteista niin ostajan, projektipäällikön kuin...

Lue lisää

Hinnat

Yksityinen sektori1 395 €
Julkinen sektori1 045 €
Striimi, yksityinen sektori1 195 €
Striimi, julkinen sektori945 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Haluatko ottaa mukaan kollegasi? Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle: events.oulu@almamedia.fi

Yhteyshenkilöt

Kristiina Lintula

Sisällöntuottaja

kristiina.lintula@almamedia.fi

050 4380923

Paikka

Paasitorni

Paasivuorenkatu 5 A

00530 Helsinki

Tapahtuma järjestetään Paasitornilla Helsingissä, jonne on helppo saapua kaikkialta Suomesta. Sisäänkäynti tapahtuu pääoven kautta, josta opasteet ohjaavat edelleen koulutustiloihin. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan! 

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunuilla 3, 6 ja 9 pääset suoraan Helsingin päärautatieaseman edestä Hakaniemen torille. Useat bussit, jotka lähtevät Rautatientorilta (päärautatieasemalta, Kansallisteatterin puolelta) pysähtyvät Hakaniemessä. Katso lisätietoja reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Yksityisautoilijalle löytyy maksullisia pysäköintipaikkoja Paasitornin läheisyydestä. Jaffa Stationin (Arena Center Hakaniemi) pysäköintihallissa on mahdollisuus pidempiaikaiseen pysäköintiin

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnat  useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

 

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta