Miten saat kaiken hyödyn irti O365-työympäristöstä?

Mitä työvälinettä kannattaa käyttää mihinkin tarkoitukseen, miten Teams ja intranet kannattaa roolittaa ja miten ne toimivat yhteen? Entä mitä meidän pitäisi ajatella Yammerista ja Microsoftin uudesta Viva-työntekijäkokemusalustasta?

Tässä koulutuksessa käydään läpi O365-ympäristön työkaluja konseptuaalisesta ja viestinnällisestä näkökulmasta.  Koulutuksen teemoja ovat muun muassa:

  • eri työkalujen soveltuvuuden vertailu sisäisen viestinnän ja yhteistyön tehtäviin
  • eri tavat käyttää työvälineitä mahdollisimman tehokkaasti
  • modernin O365-intranetin suunnittelun periaatteet
  • O365-teknologioiden asettamat reunaehdot
  • sisältörakenteen suunnittelu, jotta voidaan ratkaista ikuinen löydettävyysongelma

Ohjelma

8.45 Etäyhteys avautuu
9.00 Yleiskatsaus digitaaliseen työntekijäkokemukseen ja työympäristöön

  • Käydään läpi, mitkä asiat vaikuttavat hyvän digitaalisen työntekijäkokemuksen muodostamiseen ja miten digitaalista työympäristön suunnittelua kannattaisi lähestyä.
10.15 Kahvitauko
10.30 O365-työkalujen soveltuvuus eri tehtäviin

  • Pureudutaan tarkemmin eri O365-työkaluihin ja miten näitä työvälineitä voi roolittaa eri viestinnän ja yhteistyön tehtäviin. niiden
  • Mihin ja miten mihin kannattaa käyttää Yammeria, mihin SharePointia ja OneDrivea. Entä mitä tehtäviä kannattaa hoitaa Teamsillä?
  • Käydään läpi myös, miten eri O365-työvälineet toimivat yhteen ja miten Microsoftin uusi Viva-alusta vaikuttaa kokonaisuuteen.
  • Käydään läpi yleisimpiä, O365-työkaluihin ja niiden hallintaan liittyviä haasteita ja tapoja taklata niitä
12.00 Lounas
13.00 Erilaiset O365-intranetit ja modernien intranetin sisällönsuunnittelun erityispiirteet

  • O365:lla voidaan rakentaa konseptuaalisesti hyvinkin erilaisia intranettejä.
  • Katsotaan esimerkkien kautta, minkälaisia sisältörakenteita voidaan O365 moderneilla sivustoilla luoda.
  • Käydään läpi ei-hierarkkisen intranetin suunnittelun sisältösuunnittelu sekä O365 intranetin muut, sisältörakenteeseen ja toimintoihin vaikuttavat erityispiirteet.
  • Annetaan käytännön vinkkejä siihen, miten intranetin sisältörakennetta voi suunnitella ja välttää sisällön rämettyminen pitkällä tähtäimellä.
14.15 Kahvitauko
14.30 Digitaalisen työympäristön ja työtapojen jalkautus ja käyttöönotto

  • Kun digitaalinen työympäristö on suunniteltu ja uusi intranet valmis, miten saadaan työntekijät käyttämään niitä?
  • Käydään läpi erilaisia hyväksi havaittuja käytäntöjä, ja ideoidaan yhdessä uusia.
16.00 Koulutuspäivä päättyy

Kouluttaja

Hinnat

Striimi, yksityinen sektori, etuhinta 12.11. asti (norm. 1195 €)1145 €
Striimi, julkinen sektori, etuhinta 12.11. asti (norm. 795 €)745 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit.

Lisätietoja

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö, tiiminvetäjä

leena.kalaoja@almamedia.fi

050 528 6956

Paikka

Etäkoulutus

Etäosallistujana kuulet ja näet kouluttajan, materiaalit sekä voit osallistua keskusteluun. Kaikille osallistujille lähetämme henkilökohtaisen kutsulinkin koulutukseen. Kyseessä on livekoulutus. Koulutuksesta ei tehdä tallennetta.