Kuinka kehittää palveluita tieto-ohjautuvasti?

Tunnetko jo asiakkaasi ja tiedätkö, miten he käyttävät palveluitasi? Ovatko palvelusi resurssit optimaalisessa käytössä? Tiedätkö, kenelle markkinoida palveluasi seuraavaksi? Tieto-ohjautuva palveluiden kehittäminen tarkoittaa asiakkaiden tuntemista, palveluresurssien optimointia sekä palveluprosessien mallintamista ja automatisointia. Datan mallintaminen edistyneen analytiikan menetelmin on usein välttämätön osa palveluiden tiedonjalostusputkea.

 

Koulutuksessa perehdytään palveluiden kehittämiseen ensisijaisesti esimerkkien avulla. Koulutuksessa käydään läpi, minkälaista dataa analyysien teko on esimerkkitapauksissa vaatinut, mitä menetelmiä on hyödynnetty ja mikä tärkeintä, mitä päätelmiä analyysit tuottavat ja miten ne on saatu hyötykäyttöön. Esimerkit kattavat joukon sekä digitaalisia että perinteisempiä palveluita.

 

Koulutukseen sisältyvissä harjoituksissa käydään läpi, mitä pitää ottaa huomioon, kun lähdetään ostamaan ja tekemään ennustemallinnus-projektia. Lisäksi perehdytään siihen, miten projekti tyypillisesti etenee ja miten sitä pitäisi ohjata. Koulutuksessa käydään myös läpi, miten lopputuloksia arvioidaan ja miten mallit otetaan jatkuvaan käyttöön.

 

Koulutus on käytännönläheinen, eikä edellytä aiempaa osaamista tai kokemusta analytiikan hyödyntämisestä.

Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Edistynyt analytiikka

  • Menetelmät
  • Minkälaista dataa tarvitaan?
  • Kannattaako ostaa valmis algoritmi vai tehdä itse?
  • Mitä muuta pitää huomioida?
10.15 Kahvitauko
10.30 Digitaalisten palvelujen kehittäminen

  • Asiakaspalvelun parantaminen
  • Service Deskin tehostaminen
  • Resurssien optimointi
  • Automatisoitu päätöksenteko

 

Keskustelu: Miten parantaisitte oman organisaationne digitaalisia palveluita?

12.00 Lounas
13.00 Harjoitus: Ennusteprojektin läpivienti

  • Mitä ollaan ostamassa?
  • Mallinnusprojektin ohjaaminen
  • Tulosten tulkinta ja hyödyntäminen
14.15 Kahvitauko
14.30 Case-esimerkkejä analytiikan hyödyntämisestä

  • Kysynnän ennakointi
  • Hintajousto
  • Tilankäytön optimointi
  • Asiakas/myymäläsegmentointi
  • Markkinoinnin kohdentaminen

 

Yhteenveto

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Kouluttaja

Hinnat

Yksityinen sektori1295 €
Julkinen sektori895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Lisätietoja

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö, tiiminvetäjä

leena.kalaoja@almamedia.fi

050 528 6956

Paikka

Taitotalo kongressikeskus

Valimotie 8

00380 Helsinki

Koulutus järjestetään Taitotalon Kongressikeskuksessa Helsingin Pitäjänmäellä, osoitteessa Valimotie 8, 00380 Helsinki.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.

Huonehinnat

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta
  • Hotel Katajanokka: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta nettisivujen kautta etukoodilla JAZ (koodi syötetään Special Rates -valikon Corporate-kenttään) tai olemalla yhteydessä hotellin vastaanottoon