Ohjelmistorobotiikka ja tekoäly nostavat taloushallinnon automaation uudelle tasolle

Pitkään odotuksissa ollut talouden automaatio on saavuttanut pisteen, jossa se alkaa viimein lunastaa lupauksiaan. Yhä suurempi osa taloushallinnon ammattilaisten nykytehtävistä voidaan automatisoida. Tätä tukevat sekä taloushallinnon järjestelmien, teknologisten alustojen ja rajapintojen kehittyminen että erityisesti uudet teknologiat kuten ohjelmistorobotiikka ja tekoäly, joilla voidaan lisätä automaatiota ja tukea taloushallinnon älykkyyttä vaativia tehtäviä.

Automaation keinoista eniten kehitystä on kiihdyttänyt ohjelmistorobotiikka. Robotin tehtävänä on paikata nykyisten järjestelmien heikkoja kohtia ja korvata niissä ihmisvoimin tehtävää työtä. Ihmisen lailla käyttöliittymiä näppäilevä ohjelmistorobotti parantaa tehtyjen prosessien laatua ja nopeutta – esimerkiksi inhimillisiltä virheiltä vältytään, kun järjestelmät hoitavat suuren osan työvaiheista, jotka on perinteisesti käsitelty manuaalisesti. Robotiikka on myös kustannustehokas ratkaisu ja roboteista koostuva työvoima skaalautuu ketterästi organisaation muuttuvien tarpeiden mukana.

”Tyhmä” automaatio tarvitsee kuitenkin kaverikseen älyä. Moderni, älykäs automaatio mahdollistaa aivan uudenlaisten asioiden tekemisen. Älykkäässä taloushallinnossa koneoppimista ja tekoälyä hyödyntävät järjestelmät luovat itselleen käsittelysääntöjä, käsittelevät sekä normaali- että poikkeamatilanteita, analysoivat lopputuotoksia ja ennustavat tulevaa.

Koulutuksessa avataan case-esimerkkien, kokemusten ja oppien kautta robotiikan ja tekoälyn käyttökohteita taloushallinnossa. Saat käytännön tasolla ideoita, miten ohjelmistorobotiikkaa ja tekoälyä voidaan ottaa käyttöön sinun organisaatiossasi ja millaisin toimin voit johtaa automaatiokehitystä älykkäästi.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvitarjoilu koulutuspaikalla
9.00 Ohjelmistorobotiikka taloushallinnossa

• Ohjelmistorobotiikan perusteet ja tilanne Suomessa
  • Ohjelmistorobotiikan käyttökohteita ja case-esimerkkejä taloushallinnossa
  • Teknologiat ja palveluntarjoajat
  • Robotin käyttöönotto, jatkuva kehitys ja ylläpito

Tauot pidetään sopivissa kohdin aamupäivää.

12.00 Lounas
13.00 Tekoälyllä lisäautomaatiota taloushallinnon perusprosesseihin

• Koneoppimisen mahdollisuudet talousprosessien automatisoinnissa, caseja ja kokemuksia
  • Helppokäyttöisyyttä ja parempaa palvelua chatboteilla, kuvantunnistuksella ja kielen ymmärryksellä
14.00 Kahvitauko
14.15 Raportointi, analytiikka ja ennustaminen muutoksessa

• Esimerkkejä ja tulevaisuuden näkymiä tekoälyn hyödyntämisestä raportoinnin, analytiikan ja ennustamisen prosesseissa
15.00 Automaation johtaminen

• Miten valita käyttötarpeeseen sopivin automaatioväline?
  • Automaation edistäminen omassa organisaatiossa ja ideoiden ”myyminen”
  • Valmistautuminen automaation vapauttaman ajan hyödyntämiseen
16.00 Koulutuspäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Kouluttaja

Hinnat

Hinta1095 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Paikan päällä osallistuminen sisältää sähköiset materiaalit sekä kahvi- ja lounastarjoilut koulutuspäivän aikana.

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö

leena.kalaoja@almamedia.fi

Paikka

Taitotalo kongressikeskus

Valimotie 8

00380 Helsinki

Koulutus järjestetään Taitotalon Kongressikeskuksessa Helsingin Pitäjänmäellä, osoitteessa Valimotie 8, 00380 Helsinki.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.

Huonehinnat

• Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta