Kaikki koulutuksemme etäyhteydellä!

Tiesitkö, että voit osallistua seminaareihimme etäyhteydellä? Ilmoittaudu mukaan

Uuden ajan palvelumuotoilun avaimet - luotettavuus, turvallisuus ja yhteisöllisyys

Miten epävarmat ajat, etätyö ja yhteisöllisyyden kaipuu muuttavat palvelumuotoilua? Kuinka kehitetään yhdessä mutta etänä? Miten syvennät asiakasymmärrystä laadullisen ja määrällisen datan avulla?

 

Next Level Service Design 2021 -seminaari kokoaa yhteen palvelumuotoilun ajankohtaiset aiheet. Seminaarin teemoina tänä vuonna ovat muun muassa:

  • Uuden normaalin asiakastarpeet: luotettavuus, turvallisuus, vakaus
  • Uudet tavat hyödyntää dataa palvelumuotoilun tukena
  • Palvelumuotoilua etänä – yhteiskehittäminen digitaalisesti
  • Asiakasymmärryksen syventäminen
  • Tulevaisuuden ennakoiminen

 

Lämpimästi tervetuloa seminaariin!

 

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #Servicedesign21 #AlmaTalent @Alma_Talent

Puhujat

Saara Jäämies

palvelumuotoilija

Saara Jäämies (palvelumuotoilija, YAMK) on näkemyksellinen ja innostava muotoilija, jonka intohimo on empaattisessa suunnittelussa ja organisaatioiden muotoiluajattelun ja asiakaskeskeisyyden vahvistamisessa....

Lue lisää

Mikko Koivisto

Head of Customer Experience & Service Design

Helen

Lue lisää

Minna Koskelo

tulevaisuusmuotoilija

11Helsinki

Tulevaisuusmuotoilija Minna Koskelolla on yli 15 vuoden kokemus ennakoinnin ja asiakaskeskeisen liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin johtamisen ja kehittämisen tehtävissä. Koskelo on...

Lue lisää

Heli Ihamäki

Head of Design

Futurice

Heli Ihamäki on palvelumuotoilija ja liiketoiminnan kehittäjä, joka työskentelee strategian ja muotoilun leikkauspisteessä. Hän on digitaalisen muotoilun pioneeri, jolla on...

Lue lisää

Mari Siikonen

Senior Service Designer

VR

Teollisen muotoilijan koulutuksen saanut Mari Siikonen toimii palvelumuotoilun asiantuntijatehtävässä VR:llä. Hän kehittää parhaillaan palvelukokemusta elokuussa 2021 aloittavaan Tampereen Ratikkaan, jonka...

Lue lisää

Casper Rosenberg

Lead Service Designer

Nordea

Lue lisää

Reetta Maila

Design Lead, Digitalisaatioratkaisut

Elisa

Reetalla on yli 10 vuoden kokemus asiakaslähtöisestä ketterästä kehittämisestä, jota soveltamalla hän on ollut ratkomassa lukuisten yritysten haasteita eri toimialoilla....

Lue lisää

Katriina Mikkonen

asiakaspalvelupäällikkö

HUS Naistentaudit ja synnytykset

Katriina Mikkonen on HUSin ensimmäinen päätyökseen asiakaskokemuksen kehittämiseen ja asiakastyytyväisyyden parantamiseen keskittyvä ammattilainen. Hän on toiminut useita vuosia terveydenhuoltoalalla kehittäen...

Lue lisää

Janne Mattila

Lead Service Designer

Kela

Monipuolisen kehittäjätaustan omaava Janne Mattila on yli vuosikymmenen verran ollut rakentamassa ketterämpää ja ihmislähtöisempää julkishallintoa. Nyt Kelassa hänen rooliinsa kuuluu...

Lue lisää

Ohjelma

 

8.50 Etäyhteys avautuu
9.00 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Saara Jäämies, palvelumuotoilija

9.10 Keynote: Palvelumuotoilu ja data – Asiakasymmärryksen jälleenrakentaminen uuden normaalin ajassa

  • Pandemia ja hidas toipuminen kohti seuraavaa normaalia muuttavat asiakkaiden odotuksia ja käyttäytymistä monin tavoin. Asiakaspalvelu ja -viestintä tapahtuvat entistä enemmän verkossa ja yleisesti ennustetaan, että kulutus painottuu uudenlaisiin asioihin, samalla kun hintasensitiivisyys kasvaa ja brändiuskollisuus vähenee. Luottamus, turvallisuus ja vakaus korostuvat päätöksentekoa ohjaavina kriteereinä. Laadulliset menetelmät ovat perinteisesti painottuneet palvelumuotoilijan työssä, mutta asiakasymmärryksen jälleenrakentaminen ja syventäminen ennennäkemättömän nopeasti muuttuneessa maailmassa edellyttää uusien datan hyödyntämisen keinojen tuomista keskeiseen rooliin palvelumuotoilijan työkalupakissa.

Heli Ihamäki, Head of Design, Futurice

9.50 Case Helen: Asiakaskeskeisyys toimintatavaksi, palvelumuotoilu työkaluksi

  • Asiakaskokemuksen kehittäminen käytännössä
  • Asiakaskokemusstrategian laatiminen
  • Palvelumuotoilun hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisen työkaluna

Mikko Koivisto, Head of Customer Experience & Service Design, Helen

10.30 Hyvinvointitauko

 

Hyvinvointitauon aikana voit osallistua n. 8-10 minuutin niska-hartiaseutua avaavaan ja ryhtiä parantavaan venyttelytuokioon.

Tauon ohjaa Lifted

10.50 Case Tampereen ratikka: Houkuttava ja sujuva ratikkamatkailu palvelumuotoilun keinoin

  • Palvelumuotoilumenetelmät mukana ratikan suunnittelussa heti alusta alkaen
  • Kokemuksia ratikan koeliikenteestä: palvelupolkujen ja palvelun osa-alueiden testaus
  • Mitä seuraavaksi?

Mari Siikonen, Senior Service Designer, VR

11.30 Case HUS: Vauvamatkalla – perheiden tukeminen raskausajasta vauvan kanssa kotiutumisen ensipäiviin

  • Sairaalan perinteisen toimintamallin muutos matkalla raskaudesta vanhemmuuteen
  • Digitaaliset palvelut kliinisen hoitotyön tueksi
  • Palvelumuotoilun hyödyntäminen julkishallinnon eri organisaatioiden välillä

Katriina Mikkonen, asiakaspalvelupäällikkö, HUS

12.00 Lounas
12.45 Palvelumuotoilijana Kelan innovaatioyksikössä. Case älyrahake: Ennakointia ja oppimista kokeilujen avulla

  • Päästäänkö lohkoketjun avulla paperibyrokratiasta eroon?
  • Mennäänkö teknologia vai asiakaskokemus edellä?
  • Kannattaako tätä tehdä?

Janne Mattila, Lead Service Designer, Kela

13.20 Case Elisa: Erillään mutta yhdessä – palvelumuotoilua etänä

  • Etäaika ei tarkoita ainoastaan haasteita – mitkä ovat etämuotoilun mahdollisuudet?
  • Osallistavat menetelmät ja fasilitointi etänä
  • Miten innostaa asiakas mukaan yhteiskehittämiseen etänä?

Reetta Maila, Design Lead, Digitalisaatioratkaisut, Elisa

14.00 Kahvitauko
14.20 Case Nordea Mobile: Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen

  • Mobiilipankin kasvava merkitys digitaalisessa asiakaskokemuksessa
  • Palvelumuotoilun keskeinen rooli osana monialaista kehitystyötä
  • Palvelumuotoilu käytännössä, strategiasta toteutuksen kautta tuloksiin

Casper Rosenberg, Lead Service Designer, Nordea

15.00 Keynote: Maailma muuttuu yhä nopeammin – kuinka ennakoida muutoksia?

  • Miten palvelumuotoilu hyötyy ennakoinnista?
  • Miten lisätä tulevaisuustietoisuutta?
  • Tulevaisuuskestävyys – miten tulevaisuustietoa käytetään?

Minna Koskelo, tulevaisuusmuotoilija, 11Helsinki

15.50 Puheenjohtajan yhteenveto
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinnat

Striimi-hinta945 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit.

Yhteyshenkilöt

Marianne Peltola

Marianne Peltola

Kehityspäällikkö, yrityskoulutukset

marianne.peltola@almamedia.fi

050 597 6344

Paikka

Etäosallistuminen

Etäosallistujana kuulet ja näet puhujan sekä materiaalin ja voit osallistua keskusteluun viestiseinän kautta. Etäosallistuminen ei vaadi sinulta asennuksia koneelle, vaan pelkkä internetyhteys riittää. Ennen seminaaria lähetämme Tervetuloa-viestin, jossa on linkki seminaarin seuraamiseen etänä sekä linkki sähköiseen materiaaliin. Kyseessä on livestriimaus, joka on katsottavissa vielä kolmen päivän ajan seminaarin jälkeen. Etäosallistuminen on henkilökohtainen.