Koulutus koostuu kolmesta lähipäivästä:
1.päivä – Varjoista valokeilaan – kasvu viestijästä vaikuttajaksi alkaa nyt, Tiina Rytky
Viestintägurut vuonna 2025 eivät ole pelkkiä korporaatioiden viestinvälittäjiä. He ovat omia ajatuksia omaavia vaikuttajia, jotka eivät pelkää osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Nyt on aika astua varjosta valokeilaan. Politiikkaan mukaan lähteminen on tietenkin äärimmäinen vaikuttajaksi ryhtymisen muoto. Vähempikin riittää – meistä jokainen voi muuttaa maailmaa vähän paremmaksi, mutta se vaatii himpun verran rohkeutta ja hyvän suunnitelman. Erinomaisista viestintätaidoista ei ole haittaa.
2.päivä – Moderni viestinnän ammattilainen – mitä sinulta vaaditaan? Kristiina Ylikunnari
Viestinnän on aika ravistella pölyt harteiltaan ja ottaa vahva rooli yrityksen menestyksessä. Miten se sitten tehdään ja mitä se viestijöiltä vaatii? Se vaatii asennemuutosta ja roolin ottamista markkinoinnin suuntaan sekä liiketoiminnan ymmärtämistä. Asioiden ei tarvitse tapahtua yhdessä yössä, mutta kun sinulla on työkalut ja ajatusmaailma, niin nopeakin reagointi on mahdollista. Suunnitelmallisuus tulee pysymään, mutta aikasyklit lyhenevät. Hokkus pokkus -temppuja ei tarvita, ainoastaan halua ymmärtää ja oppia asioita ja sen kautta saavuttaa kyvykkyys tehdä päätöksiä, mitä viestinnässä tarvitaan ja mitä ei.
3.päivä -Digimpää viestintää – tiedä miten viestisi vaikuttaa, Jonna Muurinen
Miten verkossa tapahtuva viestintä muuttuu lähivuosina? Mitä viestijöille tarkoittaa äänihakujen yleistyminen tai koneoppiminen, jolla parhaassa tai pahimmassa tapauksessa korvataan viestijöiden töitä. Ovatko ne uhka vai mahdollisuus? Näitä asioita käsittelemme viestinnän näkökulmasta. Jotta viestijästä tulee vaikuttaja omassa organisaatiossaan, kannattaa ottaa vaikuttajan työkalut käyttöön. Miten voimme erilaisia digitaalisia työkaluja apuna käyttäen vahvistaa sanomamme vaikuttavuutta. Miten saamme analytiikan keinoin rakennettua vahvan ja jatkuvasti vahvistuvan viestintäsuunnitelman ja miten voimme johtaa viestintää ketterästi analytiikasta saamamme tiedon valossa.
Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Koulutus on käytännön läheinen ja tuo työkaluja toimia modernin viestinnän edustajana. Myös analytiikkaan jo aiemmin tutustuneet viestijät saavat päivästä uutta tietoa, sillä koulutus on vahvasti vuorovaikutuksellinen ja kysymyksiä on mahdollista esittää läpi koko koulutuspäivän ajan. Yleisimpien sosiaalisen median palveluiden tuntemus on suositeltavaa.
Kouluttaja

Tiina Rytky
viestintäpäällikkö
Fennovoima
Tiina on viestintäurallaan erikoistunut puhumaan epäsuosittujen asioiden puolesta. Hän on puolustanut vakuutuslääkäreitä, takkuilevaa junaliikennettä, valtion monopolia ja ydinvoimaa. Tiinan viimeisin...
Tiina on viestintäurallaan erikoistunut puhumaan epäsuosittujen asioiden puolesta. Hän on puolustanut vakuutuslääkäreitä, takkuilevaa junaliikennettä, valtion monopolia ja ydinvoimaa. Tiinan viimeisin viestintähaaste on ollut kuitenkin vaativampi ja antoisampi kuin nuo kaikki yhteensä – vaalikampanja, jonka ytimessä on omien mielipiteiden viestiminen ja promotoiminen.
Tiinan mielestä viestintäihmisten on aika nousta varjoista valokeilaan. Yritysten viestin äänitorvena toimiminen on jokaisen viestinnän ammattilaisen leipälaji. Mutta mitä tapahtuu, kun korporaation kulissit katoavat, ja viestien aiheena onkin viestintäihminen itse?

Kristiina Ylikunnari
viestintäkonsultti
Kristiina on modernin viestinnän vahva puolestapuhuja, joka on viestinyt ICT-ja urheiluteknologiamaailmoissa niin isoissa pörssiyhtiöissä kuin pienissä start-upeissa ja kaikessa siltä...
Kristiina on modernin viestinnän vahva puolestapuhuja, joka on viestinyt ICT-ja urheiluteknologiamaailmoissa niin isoissa pörssiyhtiöissä kuin pienissä start-upeissa ja kaikessa siltä väliltä. Viestijämatkan varrella hän on ollut usein yrityksen ensimmäinen viestintähenkilö, joka on taistellut tuulimyllyjä vastaan ja toisaalta myös antanut kaikkien kukkia luoden uutta ja erilaista. Kristiinalle markkinointi ei ole kirosana, vaan se kulkee viestinnän kanssa käsikädessä. Hän on sekä isojen linjojen strategisti että hän joka laittaa sormet multaan. Hänen mielestä tulevaisuuden viestintäammattilaisen tulee olla avarasti raja-aitojen yli katsova ja rohkeasti kantaa ottava. On tunnettava ympäröivä maailma ja sen muuttuessa muututtava myös itse.

Jonna Muurinen
toimitusjohtaja
Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy
Jonna on se pikkuisen poikkeava,
Jonna on se pikkuisen poikkeava, diginörtti viestijä. Hänen viestintäura on kulkenut toimittajan polkujen kautta ja lopulta päätynyt kaupalliseen viestintään. Kymmenisen vuotta sitten hän tajusi, kuinka helposti pystymme mittaamaan viestiemme perille menemistä ja vaikuttavuutta ja näin kehittämään viestintäämme edelleen, ja siitä se diginörttiys sitten lähti. Miten viestintäihmiset saisivat isomman roolin organisaatioissa? Puhumalla samaa kieltä toimitusjohtajan ja johtoryhmän kanssa– numeroita, käppyröitä ja prosenttiyksiköitä. Jonna on kasvattanut oman yrityksen, Kuulun, yhden naisen toimistosta vajaan kahden miljoonan liikevaihtoa pyörittäväksi markkinointiviestintätoimistoksi yhdistämällä viestinnän ja analytiikan sekä määrätietoisesti johtamalla markkinointiamme ja viestintäämme analytiikkatiedon avulla.
Hinnat
Yksityinen sektori | 2 450 € |
Julkinen sektori | 2 250 € |
Yksityinen sektori (etuhinta 22.3. asti) | 2 350 € |
Julkinen sektori (etuhinta 22.3. asti) | 2 150 € |
Hintaan lisätään alv 24%. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.
Lisätietoja
Paikka
Kallion kortteli- Kokous- ja kongressikeskus
Toinen linja 14
00530 Helsinki
Koulutus järjestetään Kallion kortteli- Kokous- ja kongressikeskuksessa, osoitteessa Toinen linja 14, 00530 Helsinki.
Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.
Huonehinnat
- Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
- Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
- Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta