Kuinka työnantajabrändiä rakennetaan sosiaalisessa mediassa?

Sosiaalisessa mediassa tapahtuva rekrytointi on monen tekijän summa. Yrityksen vetovoimaa arvotetaan sen luomien mielikuvien perusteella sekä miten sen entiset ja nykyiset työntekijät viestivät työpaikastaan sosiaalisessa mediassa. Rekrytoijaa sen sijaan kiinnostaa talenttien tapa käyttää verkkoa ja kyky tuoda omaa osaamistaan esille osaamisalueensa kannalta oleellisilla alustoilla.

 

Verkon myötä rekrytointi on saanut entistä vahvemmin markkinoinnillisia piirteitä ja siksi työnantajakuvan luominen kannattaa ottaa osaksi sisältöstrategista tekemistä. Suunnitelmallisella tekemisellä nostamme yrityksen arjen ja arvot esille erilaisin tarinoin seinien sisältä. Sosiaalisessa mediassa ylläpidettävä yrityskuva on kuitenkin vain osa verkossa tapahtuvaa rekrytointia, sillä eri sosiaalisen median palvelut pitävät sisällään rekrytointiin suunnattuja toiminnallisuuksia talenttien houkuttelusta niiden itselähtöiseen etsimiseen.

 

Työnantajabrändi ja rekrytointi sosiaalisessa mediassa -koulutuksessa perehdyt niin työnantajabrändin luomiseen sosiaalisessa mediassa ja sen liittämiseen osaksi yrityksen sisältöstrategiaa kuin sosiaalisen median asemaan aktiivisena rekrytoinnin alustana. Tutustumme Facebookin ja LinkedInin rekrytointityökaluihin ja pohdimme, kuinka henkilökuntaa osallistetaan yrityskuvan viestimisessä.

Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tutustuminen ja osallistujien odotukset päivälle

 

Sosiaalisen median rooli rekrytoinnissa

  • Sosiaalinen media Suomessa ja ulkomailla
  • Kanavien luonteet eri kohderyhmille
10.15 Kahvitauko
10.30 Työnantajabrändin A-B-C

  • Mikä tekee hyvän työnantajabrändin?
  • Keitä tulisi osallistaa työnantajabrändin luomiseen?
  • Millaisilla mittareilla kokonaisuutta tulisi mitata?

 

Työnantajabrändin tuominen sosiaaliseen mediaan

  • Kaikkea kaikkialle vai kohderyhmien ehdoilla?
  • Työnantajabrändin liittäminen osaksi sisältöstragista tekemistä
  • Tekemisen mittaaminen
12.00 Lounas
13.00 Onko työnantajakuvan luomisella varjopuolia?

  • Luoko ruusuinen arki väärän kuvan työnteosta?

 

Henkilöstön osallistaminen työnantajakuvan viestintään

  • Henkilöstön rooli tekemisessä
  • Työntekijä viestin viejänä
14.15 Kahvitauko
14.30 Facebookin ja LinkedInin työkalut rekrytoinnin tukemisessa

  • Facebook Jobs, mainontaa ja julkaisuja vai kummatkin?
  • LinkedIn Recruiter rekrytoinnin tukena
  • LinkedIn Jobs, mainontaa ja julkaisuja vai kummatkin?

 

Kertaus päivän opeista ja päivän päätös

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Kouluttaja

Hinnat

Yksityinen sektori1 295 €
Julkinen sektori895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Lisätietoja

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö, tiiminvetäjä

leena.kalaoja@almamedia.fi

050 528 6956

Paikka

Kallion kortteli, Kuntatalo

Toinen linja 14

00530 Helsinki

Koulutus järjestetään Kallion kortteli- Kokous- ja kongressikeskuksessa, Kuntatalo, osoitteessa Toinen linja 14, 00530 Helsinki.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.

Huonehinnat

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta