Miten viestiä vastuullisuudesta vakuuttavasti?

Vastuullisuusviestinnästä on tullut välttämätön osa organisaatioiden ulkoista viestintää eikä yksittäinen hyväntekeväisyystempaus enää riitä todisteeksi vastuullisuudesta. Sidosryhmät odottavat aiempaa enemmän näyttöä esimerkiksi siitä, kuinka organisaatiot toimivat ilmastonmuutosta hidastaen tai huolehtivat toimitusketjunsa ihmisten hyvinvoinnista.

 

Kasvavat vaatimukset asettavat myös markkinointiviestinnälle uusia haasteita – niin organisaation sisä- kuin ulkopuoleltakin. Viestinnän ja markkinoinnin odotetaan olevan erottuvaa ja mieliinpainuvaa, sellaista, joka tuo brändille kilpailuetua. Toisaalta kriittiset sidosryhmät tarttuvat hanakasti organisaatioiden ulostuloihin, jos haistavat niissä ylilyöntejä ja viherpesua.

 

Tässä koulutuksessa saat varmuutta vastuullisuusviestintään ja opit, mitä vakuuttava viestintä vaatii. Saat perustyökaluja, jotka helpottavat viestinnän suunnittelua, ja kuulet käytännön esimerkkejä vierailevilta puhujilta, jotka avaavat oman organisaationsa vastuullisuusviestintää. Pääset myös ideoimaan uusia viestinnän sisältöjä oman organisaatiosi käyttöön ja saat mukaasi vähintään yhden idean, jonka voit laittaa toteutukseen heti koulutusta seuraavana päivänä!

Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Esittäytyminen ja odotukset
9.15 Vastuullisuusviestinnän ABC

  • Miksi vastuullisuustyöstä kannattaa viestiä
  • Miten tehdään innostavaa ja vakuuttavaa viestintää vastuullisuudesta
  • Viestinnän sudenkuopat – ja kuinka ne vältetään

 

Keskustelu: Vastuullisuustyö ja viestintä omassa organisaatiossa: teot ja odotukset viestinnälle

10.15 Kahvitauko
10.30 Case UPM: Viestinnän suunnittelu ja johtaminen

  • Kuinka vastuullisuus rakennetaan osaksi brändin ydintä
  • Työkaluja vastuullisuusviestinnän suunnitteluun
  • Ideoita vastuullisuusviestinnän jalkauttamiseen henkilökunnalle

 

Viestintäpäällikkö, vastuullisuus, Päivi Vistala-Palonen, UPM

11.15 Vastuullisuusviestinnän kanvaasi: ohjattu työskentelysessio

  • Osallistujat ryhtyvät kokoamaan omaa vastuullisuusviestinnän kanvaasia
  • Vastuullisuusviestinnän ydinteemat: vahvuudet ja vaaranpaikat (missä kohtaa tarvitaan lisää avoimuutta)

 

Työskentelyä yksin ja pienryhmissä

12.00 Lounas
13.00 Hesarin etusivu vai Instagram-story? Nyt tehdään innostavaa viestintää!

Luento- ja työskentelysessio, jossa keksitään keinoja erottuvaan viestintään ja ideoidaan viestinnän sisältöjä oman brändin käyttöön. Luento-osioissa käydään läpi mm.:

  • Inspiroivia esimerkkejä ”eripaksuisille lompakoille”
  • Kuinka brändi/organisaatio voi osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun

 

Työskentelyä yksin ja pienryhmissä

14.30 Kahvitauko
14.45 Case SOK: Tekoja ja viestintää yhdessä sidosryhmien kanssa

 

Viestintäjohtaja Outi Hohti, SOK

15.30 Yhteenveto
Keskustelu: Mitä oivalsin? Mitä seuraavaksi?
16.00 Koulutuspäivä päättyy

 

Kouluttaja

Case puhujat

Outi Hohti

Viestintäjohtaja

SOK

Outi Hohti työskentelee SOK:lla viestintäjohtajana. Hänellä on vankka luotto siihen, että avoin viestintä ja jatkuva vuoropuhelu ovat parhaat henkivakuutukset maailman...

Lue lisää

Päivi Vistala-Palonen

Viestintäpäällikkö, vastuullisuus

UPM

Päivi Vistala-Palonen toimii viestintäpäällikkönä UPM:n Viestintä ja brändi -tiimissä. Hän rakentaa UPM:n vastuullisuus- ja brändikuvaa läheisessä yhteistyössä sisäisen ja ulkoisen...

Lue lisää

Hinnat

Yksityinen sektori1 295 €
Julkinen sektori895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Lisätietoja

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö, tiiminvetäjä

leena.kalaoja@almamedia.fi

050 528 6956

Paikka

Taitotalo kongressikeskus

Valimotie 8

00380 Helsinki

Koulutus järjestetään Taitotalon Kongressikeskuksessa Helsingin Pitäjänmäellä, osoitteessa Valimotie 8, 00380 Helsinki.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.

Huonehinnat

  • Radisson Blu -hotellit ja SOKOS-hotellit: alennus -11 % Flex-hinnasta
  • Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta
  • Scandic Paasi -15% Flex-hinnasta & Scandic Park -15% Flex-hinnasta
  • Hotel Katajanokka: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta nettisivujen kautta etukoodilla JAZ (koodi syötetään Special Rates -valikon Corporate-kenttään) tai olemalla yhteydessä hotellin vastaanottoon