Miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa panostaa videoihin ja podcasteihin?

Haluatko viedä organisaatiosi sisäisen viestinnän uudelle tasolle? Haluatko oppia hyödyntämään videoita ja podcasteja niin, että sisäisestä viestinnästä tulee innostavaa ja kiinnostavaa? Tämä koulutus antaa hyvän pohjan videoiden ja podcastien toteutukseen.

Erityisesti muutostilanteissa sisäisen viestinnän onnistuminen on usein ratkaisevan tärkeää. Videoiden ja podcastien avulla viestintää voi syventää esimerkiksi silloin, kun tavoitteena on kertoa innostavasti uudesta strategiasta, avata organisaatiouudistuksen tai yrityskaupan vaikutuksia tai tehdä uusi avainhenkilö tutuksi. Videot ja podcastit toimivat tehokkaasti myös arkisempien asioiden viestimisessä.

Koulutuksessa opit suunnittelemaan sisäisen viestinnän tavoitteita tukevia videoita ja podcasteja. Näet monipuolisesti esimerkkejä videoiden ja podcastien käytöstä sisäisessä viestinnässä. Lisäksi saat konkreettisia vinkkejä tekniseen toteutukseen, ennen julkaisua läpikäytävän tarkistuslistan ja ideoita sisältöjen monikanavaiseen hyödyntämiseen. Pääset jo koulutuspäivän aikana myös harjoittelemaan videokäsikirjoituksen ja podcast-suunnitelman tekemistä.

Koulutus ei edellytä aiempaa kokemusta videoiden tai podcastien tuottamisesta.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvitarjoilu
9.00 Tavoitteellinen sisäinen viestintä

• Mihin sisäinen viestintä vaikuttaa
  • Oman organisaation sisäisen viestinnän tavoitteiden tunnistaminen
  • Videoiden ja podcastien mahdollisuudet tavoitteellisessa sisäisessä viestinnässä

Tehtävä: Tavoitteesta videoidea

10.15 Kahvitauko
10.30 Videon mahdollisuudet sisäisessä viestinnässä

• Video syventää ymmärrystä ja tuo selkeyttä ohjeisiin
  • Esimerkkejä videon käytöstä sisäisessä viestinnässä
  • Ohjeet videon suunnitteluun ja käsikirjoitukseen

Harjoitus: Videokäsikirjoituksen runko

12.00 Lounas
13.00 Podcast sisäisen viestinnän syventäjänä

• Podcast yhteisen suunnan näyttäjänä ja innostuksen herättäjänä
  • Esimerkkejä podcastin käytöstä sisäisessä viestinnässä (mm. strategian radiolähetys, muutoskeskustelu, hiljaisen tiedon jakaminen)
  • Ohjeet podcastin suunnitteluun ja käsikirjoitukseen

Harjoitus: Podcast-suunnitelma

14.15 Kahvitauko
14.30 Tekniikka ja parhaat käytännöt haltuun

• Tekniset ratkaisut ja editointi
  • Tarkistuslista ennen julkaisua
  • Sisällön hyödyntäminen monikanavaisesti
16.00 Koulutuspäivä päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Hinta1095 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvi- ja lounastarjoilut.

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö

leena.kalaoja@almamedia.fi

Taitotalo kongressikeskus

Valimotie 8

00380 Helsinki

Koulutus järjestetään Taitotalon Kongressikeskuksessa Helsingin Pitäjänmäellä, osoitteessa Valimotie 8, 00380 Helsinki.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan.

Huonehinnat

• Clarion Hotel Helsinki: alennus -15 % päivän BAR-huonehinnasta