Siirry kanavakaaoksesta tulokselliseen toimintaan!

Viestinnässä, jos missään, digitalisoituva ympäristö heijastuu suoraan toimenkuvaan. Eri keinoja ja kanavia on pitkäksi listaksi asti, ja organisaatio toivoo usein näkyvyyttä niissä kaikissa. Tiedon määrä on valtava, ja jatkuvasti edessä on tilanteita, joita ei ole voinut ennakoida. On vaikea ajatella strategisesti, kun samaan aikaan viestintää tulee toteuttaa ketterästi ja vielä monikanavaympäristössä.

 

Viestinnän mittaaminen on muotisana, mutta silti se on jäänyt vielä pitkälti puheiden tasolle. Vaikuttavuuden mittaamista on usein vaikea hahmottaa, kun ei oikein tiedä, mitä kaikkea siinä tulisi huomioida. Mitata voi mitä vain, sanotaan! Silti mittaaminen on olennainen osa järkiperäisen viestinnän toteutumista. Ilman mittareita ja tavoitteellista näkökulmaa viestintäyksikkö tippuu vain toteuttajan rooliin, ilman että työn vaikuttavuutta voidaan toteuttaa ja kehittää.

 

Vaikuttavuuden mittaamisessa on kyse erilaisten viestintäkanavien ymmärryksestä ja priorisoinnista. Jokaiselle relevantiksi todetulle kanavalle tulee löytää oikeat mittarit. Silti on pidettävä pää kylmänä, jotta mittareiden seuraaminen ei vie aikaa itse vaikuttavalta viestinnältä. Kaikki alkaa organisaation strategisista tavoitteista ja niiden mittaamisesta, vasta sitten päästään viestinnän tavoitteisiin ja mittaamiseen.

 

Viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen -koulutuksessa opit, kuinka viestinnän vaikuttavuutta kannattaa mitata ja miten saat rajattua sekä työ- että kanavamäärän organisaatiollesi sopivaksi. Tule oppimaan mittaamisen parhaat käytänteet monikanavaviidakossa. Kotiin lähtiessäsi olet saanut mukaan itsevarmuutta ja käytännön oppia siihen, miten pääset vaikuttavuustyössäsi alkuun.

Koulutukseen voivat osallistua kaikki, jotka suunnittelevat ja toteuttavat viestintää. Koulutuksemme ei vaadi aiempaa vaikuttavuuden mittaamisen osaamista.

Ohjelma

8.45 Etäyhteys avautuu
9.00 Esittäytyminen ja odotukset
9.30 Tilannekuvan muodostaminen

  • Millainen on tyypillinen työpäiväsi?
  • Mitä kanavia sinulla on käytössä?
  • Millaisia toiveita organisaatiolta tulee?
  • Miten vastaat organisaation odotuksiin?

 

Itsearviointia, keskustelu

10.15 Kahvitauko
10.30 Miksi viestintää tulee mitata?

 

Mittaamisen tyypilliset väärinymmärrykset digiajassa

11.00 Harjoitus, yhteinen keskustelu ja opit
12.00 Lounas
13.00 Viestinnän vaikuttavuuden mittareiden rakentaminen digiympäristössä

  • Perusperiaatteet
  • Harjoitus
14.15 Kahvitauko
14.30 Harjoituksen purku ja keskustelu
15.00 Oman mittariston laatiminen

 

Kouluttajien henkilökohtainen opastus

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Kouluttaja

Hinnat

Yksityinen sektori1195 €
Julkinen sektori795 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit.

Lisätietoja

Leena Kalaoja

Asiakkuuspäällikkö, tiiminvetäjä

leena.kalaoja@almamedia.fi

050 528 6956

Paikka

Etäosallistuminen

Etäosallistujana kuulet ja näet kouluttajan, materiaalit sekä voit osallistua keskusteluun. Etäosallistuminen ei vaadi sinulta asennuksia koneelle, vaan pelkkä internetyhteys riittää. Kaikille etäosallistujille lähetämme henkilökohtaisen kutsulinkin koulutukseen. Kyseessä on livestriimaus. Koulutuksen striimauksesta ei tehdä tallennetta.