Mitkä ovat tyypillisimmät kiinteistönvälittäjän tekemät virheet? Miten virheitä voidaan välttää?

Kiinteistönvälittäjällä on suuri vastuu sekä myyjää että ostajaa kohtaan. Välittäjältä edellytetään aktiivista tiedonhankintaa sekä huolellista ja laajaa selonottovelvollisuutta. Jos annetuissa tiedoissa on virhe, tai epäiltävää tietoa ei ole tarkastettu, vastuuseen joutuu helposti välittäjä. Kiinteistönvälittäjän ammattiosaamisen lisäksi välittäjältä edellytetään juridiikan tuntemista.

Kolmen tunnin koulutuksessa käydään läpi asunto- ja kiinteistökauppaan liittyviä ongelmakohtia kiinteistönvälittäjän näkökulmasta oikeuskäytännön kautta. Koulutuksessa käydään läpi korkeimman oikeuden linjauksia kiinteistönvälittäjän vastuusta sekä hovioikeuskäytäntöä yleisimmistä virheistä.

Koulutuksen asiantuntijana on osakas, VT Kia Köhler, joka on erikoistunut kiinteistö- ja asuntokauppariitoihin sekä asunto-osakeyhtiöoikeudellisiin kysymyksiin ja riitatilanteisiin.  Kian osaamisalueisiin kuuluu kiinteistönvälittäjän oikeudelliset kysymykset ja riitatilanteet. Kia on kokenut kouluttaja, joka toimeksiantojen ohella luennoi säännöllisesti kiinteistönvälittäjille ja muille alan toimijoille.

Tervetuloa seminaariin!

Osallistu keskusteluun ja jaa kokemuksesi somessa: #lakikoulutus @Alma_Talent  #almatalentkoulutus

Puhujat

Kia Köhler

Osakas, VT

Lakiasiaintoimisto Palo & Co Oy

Ohjelma 30.11.2023

Seminaarin asiantuntijana on osakas, VT Kia Köhler, Lakiasiaintoimisto Palo & Co Oy

8.50 Etäyhteys avautuu etäosallistujille
9.00 Tervetuloa ja johdanto päivän teemoihin
9.05 Korkeimman oikeuden linjauksia kiinteistönvälittäjän vastuusta sekä hovioikeuskäytäntöä yleisimmistä virheistä

• KKO 2020:26 Putkiremontin lainan jyvityksestä ja tulevasta maksuosuudesta annetut tiedot
  • KKO 2015:72 Kaavarungosta ja aluevarauksista annetut tiedot
  • KKO 2009:81 Välitysliikkeen selonottovelvollisuus kuntotutkimuksen sisällöstä
  • KKO 2003:61 pinta-alasta annetut tiedot
10.30 Kahvitauko
10.45 Edellinen aihe jatkuu

• KKO 2001:121 Rautatiesuunnitelmasta annetut tiedot
  • KKO 2012:75 Välitysliikkeen vastuun vanhentuminen
  • Vaasan hovioikeus 28.10.2022 tuomio nro 399 Taloyhtiön vastuu kunnossapitotarveselvityksestä
12.00 Seminaari päättyy
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Striimi, yksityinen sektori595 €
Striimi, julkinen sektori446 €
Striimi, Juristiliiton jäsen446 €

Hintaan lisätään alv 24%. Striimiosallistuminen sisältää sähköiset materiaalit sekä striimin katseluoikeuden kolmen arkipäivän ajan seminaarin jälkeen.

Johanna Hirvi

Koulutuspäällikkö

johanna.hirvi@almamedia.fi

Etäkoulutus

Etäkoulutuksessa kuulet ja näet kouluttajan, materiaalit sekä voit osallistua keskusteluun. Kaikille osallistujille lähetämme henkilökohtaisen kutsulinkin koulutukseen. Koulutus on uudelleenkatsottavissa kolmen arkipäivän ajan koulutuksen jälkeen. Parhaimman hyödyn saat osallistumalla koulutukseen reaaliaikaisesti.